Milkina cerka skrev 2008-07-21 08:58:01 följande:
Vi 5 lever på mindre summa än vad Lärjunge nämner o. det viktiga är inte inkomsten utan vad man _gör av med_. Med bra planering går det mesta.
Jag själv tror vi kunde det också. Egentligen spelar inte det så superstort roll hur mkt man tjänar, bara att man lägger upp en bra budget och handla smart (veckomatsedel kan man ju göra).
Vi har husdjur oxå - förr hade vi 3 cockerspaniel hanar. Det var alltså, deras försäkring, mat, veterinär besök (vart annat år för sputor), aktiviteter (träning/utställning). Vi hade 15 st guldhamstrar innan vi skaffade barn också. Det var alltså en stor IKEA hylla fullt med 15 st burar, deras mat osv. (Jag var guldhamster uppfödare mellan 1999-2003.) Så just nu har vi 1 cockerspaniel och en akvarium med många fiskar.

Jag virkar, fotografera (vi både har digitala systemkamror), läser, bakar... det kostar det... men det är inte oehört dyra hobbies egentligen... Vi köper inte kläder hela tiden (jo, åt sonen för han växer), vi äter ute kanske 1-2 gånger per månad, vi går inte på bio (hyrar mest filmer) kanske 1-2 ggr per året högst.
Man behöver inte vara miljonär att vara hemmaförälder.