Du har tur du har morförälder nära dig som kan vara barnvakt. Visst har vi farföräldrarna till min son en kvart bort men dom har 6 andra barnbarn i närheten att hålla dom upptagen (pga skilsmassor) vart annat vecka. Så att få en barnvakt ta en hel del planering (haha, min man ska på handledarutbildning för min körövning, så vi bokade in farmor+farfar in redan nu o det är inte förrän mitt i september!). Min mor dog i 2004, min far är kvar i livet men bor i USA.
När jag bodde i USA, så hade alla i familjen bil. Att gå eller cykla någonstans, var en sällsynt sak. Men för 11 år sen innan jag flyttade hit, då var bensin bara typ $1/gallon och inte $4/gallon som det är nu.
Det är billigare tycker jag, att bo i USA än i Sverige, men iaf tycker jag om Sverige och sin föräldraledighet och "gratis" sjukvård.
Jag är en "suburban" tjej, alltid bodde så här... fast vi hade en sommarstuga som var ute på landet där min familj o jag åkte till på helgen för att komma ifrån "stan".
Inte så mkt hus till salu ute på landet här i lilla Borlänge. Inte heller många bra hus i denna stan. Vi är öppet för Falun också, det är bara 15-20 min imellan städerna, men ändå... just nu bor vi bra i vårt stort 3rok nära stan, nära till allt, billig hyra (bostadsrätt), gratis bredbanduppkoppling