om du inte arbetar och inte har ett eget pansionsparande(försäkring) vad händer om du går hemma 20 år, 40 år, och gubben lämnar dig?(Eller du honom) Du har inte en chans i världen att klara dig sen, du har ingen pansion ihopsparad. Du måste nästan för din egen skull tänka ett hack längre än att det är ballt att gå hemma eller skönt hur du nu resonerar. Även de som jobar bör ha ett sparande för att klara sig när man blir gammal.
lärjunge skrev 2008-07-21 11:55:44 följande:
susannah dean skrev 2008-07-21 11:34:51 följande:
Nej. Har jobbat bara 1 sommarjobb som usk:a på en gruppboende för handikappade. Annars har jag inte jobbat alls i alla dessa 11,5 år jag har bott här. Jag har gått på svenska kurser från 1998-2002, gick på usk:a utb 2002-2003, jobbade sommaren 2003, återgick till någon webbdesign distanskurs hos MiRoi Falun i höst 2004 medans jag var gravid men aldrig avslutade den, den blev för intensiv för mig under graviditeten så jag slutade den efter 4-5 månader.Vad om jag dör imorgon? Vad är pensionen bra för då? Kan ej använda pengarna i Himmelen, eller har någon behov av dom där iaf.