Vill du då vänligen tala om för mig exakt hur jag ska tolka nedanstående mening? För i den kontexten den stod, i en tråd om hemmaföräldrar, så är det väldigt svårt att inte tolka det som att du anser att föräldrar som är hemma med sina barn istället för att ha dem på förskola begår felet att inte kunna bedöma barnets behov av att vara med andra barn och leka & lära av dem snarare än av föräldern.
Glamrockare skrev 2008-07-18 18:37:57 följande:
vuxna har en tendens att missbedöma barns behov av att vara med andra barn och leka med dem och lära efter o inte bara leka barn lekar med vuxna.
Lika väl som du vet att ditt barn trivs på förskola så vet vi att våra barn trivs hemma! Hur skulle det senare vara svårare än det förra?
Ja, det är en helt annan värld nu än för 30-40 år sedan. Men jag tror ärligt talat att det kommer vara våldsamt mycket större skillnad mellan individerna, och även mellan socialgrupperna än i jämförelsen barn som varit hemma till skolstart resp. de som gått på förskola från 12-18 månaders ålder.
Igen, detta ÄR ingen tråd om för och emot hemmaföräldrar. Du kommer inte få gehör för dina åsikter här, du kommer få motstånd och skapa irritation däremot. Jag personligen har dessutom redan påpekat att jag respekterar ert val, varför kan du inte respektera vårt? Är du så övertygad om att våra barn far illa?