Fridayyy skrev 2008-07-22 21:22:47 följande:
När behöver barn leka på dagis för att träffa andra barn??Jag är hemma just nu med en två-åring och en på 4 månader och vill ju gärna vara hemma tills den minsta är minst 1,5 år kanske 2 år men är då orolig för att den stora som då är närmare 4 år kanske blir understimulerad hemma? Det är verkligen tryck från "samhället" om att man ska ha barnen på dagis för BARNENS skull. HUr många barn träffade barnen förr, typ på 50-talet? Eller ännu längre tillbaka, på stenåldern?? Vad är ¨människan gjord för?Ni som är hemmsfruar, eller hemmamammor kanske man ska säga?? Det är ju inte för att ni är fruar ni är hemma väl? Träffar ni många andra barn????
Här kan jag bara svara för mej själv:
Kalla mej vad du vill, hemmafru eller hemmamamma. Själv säger jag det sistnämnda för jag är ingen fru ännu, tyvärr
Sen är det så att jag skaffat sladdbarn så alla mina kompisars barn är alltså mellan 15-25, så mina barn träffar inte så många andra barn förutom sina kompisar på dagis de få timmar de tillbringar där.
Barn behöver få leka med barn så enkelt är det!
Finns ingen öppen förskola där vi bor, den stängdes tyvärr så df är dagis bra för mina barn emellanåt.