• tyrlilu

Jag är hemmafru

Jag har valt att vara hemmafru. Naturligtvis skulle det aldrig gå om inte min sambo kunde försörja oss allihop och var med på detta. Jag är(än så länge) helt nöjd med min tillvaro och finner den menningsfull. Vi har 2 barn i ålder 5 och 7 år och bor i en villa i östra Stockholm. Det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor i liknande situation så att man kan utbyta tips och tankar eller kanske låta barnen leka tillsammans ibland?
    Varma hälsningar på er alla!

• Svar på tråden Jag är hemmafru
  • lärjunge
    tyrlilu skrev 2008-07-23 11:07:03 följande:
    Men jag håller med lärjunge, man måste få leva livet som man vill göra det själv utan att bli påpekat av andra hur man ska lägga upp sitt sparande eller om att dagis är en botemedel mot allt. Jag tycker att det vore trevligt med litet mera acceptans och litet mera respekt för andra.
    Ja, respekt är något som fattas i Sandras bemötandet av oss här i tråden.

Jag säger inte till henne hur hon borde leva sitt liv, hon får göra som hon vill. Om jag velat ha bra råd från henne, skulle jag har bett om det. =)
  • Jenna4
    lärjunge skrev 2008-07-23 07:59:15 följande:
    Sandra -Jag kommer att jobba när barnen är äldre (typ i tonåren), så oroa dig inte, någon pension kommer jag att ha.
    Samma här. Mina två äldsta är i tonåren snart...men har ju en bebis i magen- så jag kommer vara hemma lääänge till.

Och ni som tror att barnen hamnar efter och blir understimulerade med en hemmamamma- hahahah...JA det blir dom kanske med såna mammor som ni. Som inte vågar tro på er själva som mammor- som bara litar på att ett dagis kan uppfostra barnen till folk. Tror ni verkligen att man sitter hemma-gömmer sig från omvärlden och inte gör ngt??

Mina barn är verkligen inte efterblivna el osociala ...snarare tvärtom. Trygga, lyckliga barn som klarar sig superbra i skolan och socialt.
  • Milkina cerka

Tack tyrlilu! Var rädd att verka gnällig om jag hade påtalat att det är väluppfostrat att kalla folk vid deras rätta namn, när Sandra och Frippe inte gjorde sig besväret att skriva ordentligt vad jag hette.
    Tack än en gång!

• tyrlilu

till Spomenka:
    ..inget att tacka för...
    vilken dag!!! Nu ska vi ut med barnen och hitta på något

til alla:
    Kram på er allihoppa! Hoppas vi hörs ikväll.

• MsBeauty

Kan inte folk (Sandra och Frippe) respektera troende eller?

Jag är själv djupt troende (muslim), men jag väntar inte på att dö. Men ingen av oss vet om vi lever imorgon och man kan inte gå och oroa sig hela tiden. Det bästa man kan göra är att förbereda sig, men det finns andra sätt än penisonssparande.

Om du (S o F) inte har något bättre att göra än att förstöra stämningen i denna fina tråd, kanske du borde leta dig till en annan.

• Milkina cerka

..en härlig dag när sonen är ute i poolen, lillan sover en skvätt och jag sitter här..
    *kram* tillbaka tyrlilu!

• lärjunge

Nu har jag käkat lunch, sonen med (han ville ha limpmackor med Kalles kaviar på)... maken är hemma lite till innan han måste tillbaks till jobbet... jag åt lite pasta med grönsaker... är så mätt (kanske skulle inte har tagit så mkt pasta).

Snart blir det att koka vatten åt en kopp té och ta det lugnt på balkongen med sonen... kanske ska ta oss en tupplur efter jag läste lite från Barnens bibeln.

Vi hörs *kramisar*!

• MsBeauty

Jag lagar mat. Hemlagad falafel, tahinisås och tabbouleh (persiljesallad). Mums!

Min son sover, han är lite trött efter att ha får 5 månaders vaccination igår. Han känns varm, men verkar pigg och glad annars när han är vaken, så tror inte att jag ska ge febernedsättande...?

• Jenna4

Jag har precis tvättat håret, som såg ut som afrohår. Hade rastaflätor som jag,min bästis,min man och mina två äldsta barn har pillat bort två hela kvällar! Det var ett himla jobb att få bort alla dom...
    Erika 8 år leker med sin kompis uppe på sitt rum, Taika 11 ska precis åka och bada med sin bästis och Jesse 12 är och skejtar med sina polare. (mannen jobbar )

• lärjunge

Alex sover än men jag ska väcka honom. Vi tog ett tupplur vid 2 tiden...efter jag läste till honom (han valde en Tom och Jerry tidning haha!) en stund... han ska ut sen o leka i lekparken med maken o jag ska ner o träna i gymmet som finns här.

Svar på tråden Jag är hemmafru