• tyrlilu

Jag är hemmafru

Jag har valt att vara hemmafru. Naturligtvis skulle det aldrig gå om inte min sambo kunde försörja oss allihop och var med på detta. Jag är(än så länge) helt nöjd med min tillvaro och finner den menningsfull. Vi har 2 barn i ålder 5 och 7 år och bor i en villa i östra Stockholm. Det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor i liknande situation så att man kan utbyta tips och tankar eller kanske låta barnen leka tillsammans ibland?
    Varma hälsningar på er alla!

• Svar på tråden Jag är hemmafru
  • marre67

Spomenka- bra inlägg det sista!!

• marre67

jag gjorde inget,,,haha. Datorn skickade iväg 3 inlägg själv, helt sjukt!
    Tänkte iaf säga att alla gör som de vill med sina barn. Jag anser barnen har det bäst hemma men mina är som sagt ca 10 tim varannan vecka på dagis, det mår de gott av.

• Milkina cerka
    marre67 skrev 2008-07-23 22:54:42 följande:
    Spomenka- bra inlägg det sista!!
    Ja o. min son har gått på 15h sedan han var 4år8börjar ju fk nu) o. därför bla. får lillan gå på dagis 15h/v detta året innan skolstart.
  • Sandra och Frippe

Jasså ville du fortsätta disskutera?

lärjunge skrev 2008-07-23 22:30:10 följande:
    Sandra: Så det är vårt fel?
  • Sandra och Frippe

d u har ju ett sparande så varför du är med i diskussionen förstår jag inte. Vill du oxå fortsätta?

Milkina cerka skrev 2008-07-23 22:46:29 följande:
    Vad jag menade ifrån början var att skilsmässa faktiskt inte är aktuellt för alla så som du ville göra gällande att även äldre skiljer sig osv. Visst vi kan alla gå bort vilken dag som helst, det vet vi inget om, j a g har garderat mig med pensionsförsäkring.Trots det förstår jag hur andra tänker o. v e m av oss vill egentligen planera för att den vi älskar ska försvinna före oss..Jag lever här en dag i taget för den familj jag älskar så högt o. lägger resten i Herrens händer.Livet här är kort - låt oss alla göra vad vi finner bäst med det.Om du tyckte jag var otydlig förut så hoppas jag att du förstår vad jag menade nu.Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 22:24:40 följande:
  • Milkina cerka

Nej,det är en förklaring av vad det var jag menade, inget annat.

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:17:50 följande:

d u har ju ett sparande så varför du är med i diskussionen förstår jag inte. Vill du oxå fortsätta?
  • 3busungar

Fridaooo:
    var hemma så länge du kan o vill.
    o ta det lite osm det kommer är mitt råd.
    2åringar kan lätt vara hemma med sin mamma o småsyskon..
    när de blir 4år o aldrig har gåt tpå dagis så får de gå gratis 157v..skiljer sig säkert fårn kommun till kommun men här i örebro län o istockholm är det så iallafall.
    så om du känner då att din äldsta verkar ha det tråkigt hemma så är det bara o låta henne gå där några timmar..o gör man något roligt någondag så kan hon/han följa med er på det..
    men oftast så kan man nog vara hemma fastän man är 4år..
    man kan ju gå till öppna förskolan,det är väl inte alla öppna förskolor som har många större barn där..,men det finns alltid någon.. o så finns det alltid någon barndans elelr gymnastik som de kan börja på.
    det lär de sig också mycket av..
    träffar barn,lär sig vara själva utan förälder o samtidigt dansa o ha kul..
    så lita på dig själv o stå emot alla fördomar.
    för tyvärr är samhället byggd på att alla ska gå på dagis.
    men dagis är inte bättre för barnen än sina föräldrar o allt annat som man kan göra om dagarna..

hoppas du vart lite klokare i dina funderingar..

Fridayyy skrev 2008-07-22 21:22:47 följande:
    När behöver barn leka på dagis för att träffa andra barn??Jag är hemma just nu med en två-åring och en på 4 månader och vill ju gärna vara hemma tills den minsta är minst 1,5 år kanske 2 år men är då orolig för att den stora som då är närmare 4 år kanske blir understimulerad hemma? Det är verkligen tryck från "samhället" om att man ska ha barnen på dagis för BARNENS skull. HUr många barn träffade barnen förr, typ på 50-talet? Eller ännu längre tillbaka, på stenåldern?? Vad är ¨människan gjord för?Ni som är hemmsfruar, eller hemmamammor kanske man ska säga?? Det är ju inte för att ni är fruar ni är hemma väl? Träffar ni många andra barn????
  • Sandra och Frippe

Jag behövde ingen, och jag bjöd på ett avslut på diskussionen men ni verkar sugna på att få fortsätta?!
    Shoot, var ska vi fortsätta nånstans?

Milkina cerka skrev 2008-07-23 23:22:19 följande:
    Nej,det är en förklaring av vad det var jag menade, inget annat.Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:17:50 följande:
  • Milkina cerka

Var mitt.
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:27:22 följande:

Jag behövde ingen, och jag bjöd på ett avslut på diskussionen men ni verkar sugna på att få fortsätta?!Shoot, var ska vi fortsätta nånstans?
  • Sandra och Frippe

Var mitt?

Milkina cerka skrev 2008-07-23 23:29:14 följande:
    Var mitt.Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:27:22 följande:
Svar på tråden Jag är hemmafru