Till er alla - jag har all respekt för er önskan att vara hemmafru, om det så är för stunden eller för alltid. Som jag redan påpekat, jag är det ju själv, det är självvalt och jag trivs.
Nej, mina inlägg har inte handlat om mitt förträffliga (?!) jobb eller om att mitt sätt är det enda sättet. Däremot har jag känt lite av den attityden från en del andra inlägg tidigare i tråden. Att ERT sätt är det enda och alla som inte är hemmafruar måste ju rimligtvis önska att de kunde vara det (att de är avundsjuka helt enkelt). DET har jag reagerat mot, inte mot er (eller min) hemmafruroll. Jag vet att inte alla längtar till sitt jobb, men varför har jag av en del tidigare inlägg fått känslan av att det i mångas av era ögon är konstigt att göra det?
Jag förstår inte varför man måste vara antingen eller, måste man vara antingen hemmafru som sätter familjen först eller karriärkvinna som har sina barn på dagis 50 timmar/vecka? Är det inte ok att trivas med sitt jobb, vilja vara där och också trivas med sin mammaroll och försöka hitta en balans mellan dessa två som är bra både för en själv och familjen? DEN tanken har jag försökt föra fram men kanske har jag misslyckats totalt i kommunikationen.
Vad gäller mitt kall... hmm, bra fråga. Jag tycker om många saker, brinner väl lite lagom för en del saker. Men ingenting enskilt definierar mig, därmed ser jag inget enskilt som mitt kall. Alla delar tillsammans definierar mig och helheten blir jag.
Nu tackar jag för mig och önskar er alla ett fortsatt bra hemmafruliv.