Jenna4 skrev 2008-07-24 09:37:45 följande:
Kan det månne vara dåligt samvete...? Avundsjuka..?Här i orten som jag bor får jag oftast positiva reaktioner på att jag fortfarande är hemma. När trean började förskoleklass var det väl några som höjde på ögonbrynet och undrade om jag inte skulle börja jobba nu...men annars har det varit positivt. Det är många som undrar hur vi klarar oss ekonomiskt.Ungarna i området tycker det är bra att jag är hemma.
de frågar oss också..nu är jag enligt dom föräldraledig så snart lär de börja fråga när jag ska börja jobba eftersom sonen är 10månader.
men jag har inte äns påbörjat min föräldraledighet eftersom jag inte har tagit ut några pengar än o det där kand e inte fatta..
man vill helst inte prata om sin ekonomi med folk,inte jag iallafall.
nu har jag visserligne flyttat till en mindre stad så jag blir mer uttråkad här men barnen o mannen har det fortfarande lika bra.haha
det är synd att alla ska lägga sig i så..
det är samma med att jag har 3barn. när jag tog kontakt me dmina gamla klasskamrater fårn skoltiden..men oj tre barn,o gift..
som att det skulle vara världens undergång..men det är väl vad de flesta vill här i livet.
hitta någon att leva o skaffa barn ihop med..
men alla lever så olika liv o det är nog tur det.
men de som inte tror att vi hemma mammor gör någonting om dagarna,de vet inte vad de pratar om..
vi har ju barnen 24 timmar om dygnet o städar o tvättar o lagar mat.
ibland känns det som ,man är en servitris haha.man ska serva barnen med frukost,lunch,middag o glass o sånt..hehe
men det är roligt..o det är gulv värt o inte behöva missa något i barnens framsteg..