• tyrlilu

Jag är hemmafru

Jag har valt att vara hemmafru. Naturligtvis skulle det aldrig gå om inte min sambo kunde försörja oss allihop och var med på detta. Jag är(än så länge) helt nöjd med min tillvaro och finner den menningsfull. Vi har 2 barn i ålder 5 och 7 år och bor i en villa i östra Stockholm. Det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor i liknande situation så att man kan utbyta tips och tankar eller kanske låta barnen leka tillsammans ibland?
    Varma hälsningar på er alla!

• Svar på tråden Jag är hemmafru
  • Milkina cerka

Var mitt avslut ska det stå naturligtvis.

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:27:22 följande:

Jag behövde ingen, och jag bjöd på ett avslut på diskussionen men ni verkar sugna på att få fortsätta?!Shoot, var ska vi fortsätta nånstans?
    [/citat]

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:30:20 följande:
    [citat]
    Var mitt?
  • Sandra och Frippe

Du får nog skriva ut vad du menar om folk ska förstå.

• Milkina cerka

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:34:39 följande:

vomit?
    ?
  • lärjunge

Nja, jag vill inte fortsätt med dig Sandra. Tror ingen här vill, egentligen.

Kanske dags att inse det?

Jag blev bara sur att du pekar fingrar åt alla andra i diskussionen men inte fatta att du är den som håller diskussionen med liv medans vi andra vill bara prata om hur underbart det är att vara hemmaförälder.

=) Frid!

• marre67
    lärjunge skrev 2008-07-24 08:25:45 följande:
    Nja, jag vill inte fortsätt med dig Sandra. Tror ingen här vill, egentligen.Kanske dags att inse det?Jag blev bara sur att du pekar fingrar åt alla andra i diskussionen men inte fatta att du är den som håller diskussionen med liv medans vi andra vill bara prata om hur underbart det är att vara hemmaförälder. =) Frid!
    så rätt så lärjunge !
  • marre67

lärjunge- förresten,,hur känns det att ha lämnat sitt hemland och bosatt dej i sverige? Jag skulle själv vilja åka till usa någon gång. Har alltid gillat amerikanska språket.
    Min sambo kommer från Iran. Där är det mer vanligt att kvinnor är hemma med barnen men till och med hans familj har påpekat ibland varför jag inte jobbar?Att vi måste ha barnen mer på dagis osv,,,,,
    Herregud, vad är det med folk egentligen?

• lärjunge

Marre,

Det är okej, fast jag längtar hem mkt mer nu när jag har ett barn än förr. Bara för att jag vill att min familj o släktingar får träffa honom mera, och att han kan leka mera med sina kusiner på min sida av familj. Han har aldrig träffat min brorsdotter som är 1 år äldre än honom, o inte jag heller. Men jag har pratat med henne en gång i telefon iaf. ;) Vi åker dit nästa sommar (vi var där förra maj o firade hans 2:a födelsedag där)...! Min bror o hans fru o dotter flyttade ifrån Alaska hem till NY igen förra året så det ska bli kul att få se dom igen när vi reser dit. Dom väntar sitt andra barn nu.

Ja det är konstigt! Att vara hemmaförälder är så tabu!

• Jenna4
    lärjunge skrev 2008-07-24 09:32:10 följande:
    Ja det är konstigt! Att vara hemmaförälder är så tabu!
    Kan det månne vara dåligt samvete...? Avundsjuka..?

Här i orten som jag bor får jag oftast positiva reaktioner på att jag fortfarande är hemma. När trean började förskoleklass var det väl några som höjde på ögonbrynet och undrade om jag inte skulle börja jobba nu...men annars har det varit positivt. Det är många som undrar hur vi klarar oss ekonomiskt.
    Ungarna i området tycker det är bra att jag är hemma.
  • lärjunge

Jenna,

Ja alla frågar om vi har råd med att ha mig hemma med sonen. Uh, hello? Om vi inte hade det, tror du att vi skulle göra det? Ibland undrar hur folk är funtad...

Svar på tråden Jag är hemmafru