Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
De tär inte det jag menar!
Jag menar unga flickor som planerar barn utan att ens ha tak över huvudet. Att kvinnor skaffar barn på barn och kan inte ens försörja dom dom redan har.
Anna björk84 skrev 2008-07-08 12:02:38 följande:
håller med anna...det kan hända alla...ochatt tycka att man ska söka jobb i hela landet e ju bara sjukt...vad ska man göra?? flyga 50 mil till jobbet som erbjuds??
Har också varit tvungen att söka soc en gång!!!
Vi var mitt i mellan FP, lön och tillfällig föräldra penning pga att sonen föddes 10 veckor förtidigt.
Men tror ni att vi fick något?
Nej, vi fick ta ett lån istället på banken för att klara av räkningarna.
Tycker att soc är jätte bra för att få hjälp någon månad när allt skiter sig. INTE att leva år ut och år in på! Då får man omskola sig eller söka jobb i hela landet.
ofta har pappan både jobb och lägenhet...
Då får man ju flytta!
Om det inte finns några jobb där man bor så får man flytta eller omskola sig
ja, det är många som får ta lån för att om man vet att får in pengar kort efter så ska dom tillbaka.. det kollar dom me alla, för att man inte ska ha något extra alls om man går på soc..
så man ska lämna dagis och läsenhet och om killen har jobb så ska han lämna det??
jag menar att man kan ju lika gärna vänta tills man får jobb...och om man söker jobb altivt så får man ju jobb och då går amn inte på soc år ut och år in...o det finns ju de som inte vill jobba...och de får ju leve utan så mkt pengar också
Klart att man ska!
Soc ska vara det sista alternativet.
Eller så får han sätta sig i skolbänken och om skola sig.