• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • Reglementet

Ja, man räknas som vuxen när man är 18. Dock inte helt, föräldrarna är fortfarande försörjningsskyldiga för en om man går i gymnasiet. Att bli vuxen är något som inte sker över en natt, det sker periodvis.

Vad menar du nu? Jag har pratat om att planera att skaffa barn, det tycker jag är enbart dumt. Är det oplanerat, får man göra det bästa av situationen, oavsett om det är abort, adoptera bort det eller behålla.

• LadyB

Alltså percis som man gladeligen väljer att adoptera bort barnet.
    Så du menar att man blir vuxen när man blir 18??

• Reglementet

Lady

Nej, det skrev jag inte.

Det vet ju inte du, om någon annan gladeligen väljer att adoptera bort barnet eller inte.

• mama86
    Reglementet skrev 2008-07-08 10:51:06 följande:
    Ja, man räknas som vuxen när man är 18. Dock inte helt, föräldrarna är fortfarande försörjningsskyldiga för en om man går i gymnasiet. Att bli vuxen är något som inte sker över en natt, det sker periodvis.Vad menar du nu? Jag har pratat om att planera att skaffa barn, det tycker jag är enbart dumt. Är det oplanerat, får man göra det bästa av situationen, oavsett om det är abort, adoptera bort det eller behålla.
    jag måste ha varit dum för vi planerade våran pojk.... vi gjorde det av kärlek och vi har hållt ihop i 6 år.. vi träffades när jag var 16. alla unga delar inte på sig.
  • LadyB

Jag hade inte själv gjort det..hade du??
    om du hade blivit gravid när du va 16 vad hade du gjort??

• LadyB

mama86 du va inte alls dum...kag tycket att unga mammor är modiga och starka

• mama86
    Reglementet skrev 2008-07-08 10:51:06 följande:
    Ja, man räknas som vuxen när man är 18. Dock inte helt, föräldrarna är fortfarande försörjningsskyldiga för en om man går i gymnasiet. Att bli vuxen är något som inte sker över en natt, det sker periodvis.Vad menar du nu? Jag har pratat om att planera att skaffa barn, det tycker jag är enbart dumt. Är det oplanerat, får man göra det bästa av situationen, oavsett om det är abort, adoptera bort det eller behålla.
    kan däremot tycka att en del tjejer är naiva och skaffar barn med nåon det bara varit tillsammans en kort tid.. man måste vara 100% säker på att förhållandet ska hålla
  • Allt går fort
    mama86 skrev 2008-07-08 11:18:18 följande:
    kan däremot tycka att en del tjejer är naiva och skaffar barn med nåon det bara varit tillsammans en kort tid.. man måste vara 100% säker på att förhållandet ska hålla
    nu lägger jag mej i.

Varför måste man vara det? Vad är det som förutsätter att det håller? Min moster o hennes ex träffades 97 fick barn 99 och 01 och skilde sej nu i maj. Så det höll inte trotts 2 år.

Men

Min mamma och pappa träffades 85 gifte sej 86 fick mej 89 och har nu varit gifta i ja du många år. så det finns inget som säger att man inte kan veta att det är rätt direkt.
  • LadyB

Jag och min man har vatt tsm i 2 år...jag blev gravid(oplanerat) efter 7-8 månader...vi är fortfarande tsm och ska förlova oss...jag tycker ju inte att man "skaffar" barn dock..barn är en gåva inte ett paket mjölk

• mama86

Allt går fort skrev 2008-07-08 11:21:47 följande:

nu lägger jag mej i.Varför måste man vara det? Vad är det som förutsätter att det håller? Min moster o hennes ex träffades 97 fick barn 99 och 01 och skilde sej nu i maj. Så det höll inte trotts 2 år.MenMin mamma och pappa träffades 85 gifte sej 86 fick mej 89 och har nu varit gifta i ja du många år. så det finns inget som säger att man inte kan veta att det är rätt direkt.
    nu menar jag ju mer tjejer som tycker tremånader i ett förhållande räcker.. känner själv såna tjejer.
Svar på tråden Barn får barn