Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
min man får lön och vi får barnbidrag och jag får mitt enga underhåll+ 15 mamma dagar...så klarar vi det....handla mat på netto och willys och planera maten i en månad framåt...
klart att 750 e pengar om man inte har nått...men OM man får 750 av soc för barnets norm då kan man ju inte säga att det e soc som står för barnets försörjning?
Lady
Men hur kan du få ut 15 mammadagar i veckan? Det finns bara 7 dagar i en vecka, hur kan du då få ut 15 dagar?
vf ska man få mat och kläd kuponger?? alla pengarna går ju ända bara till mat
men ursäkta då i månaden menar jag ju givetvis
men då är vi (skattebetalare) säkra att det endast går till deras uppehälle.
Sedan ska dom vara på arbetsförmedligen varge dag och söka jobb i hela landet.
i hela landet?? så om man bor i falsterbo så menar du att om man får jobb i kiruna så ska man ta det??
e det skattebetalare vs soc fall nu e?
Självklart ska han göra det!
Absolut inte men det är ju vi som betalar deras uppehälle.
Men nu handlade det om unga föräldrar.
Så därför tycker jag inte att det är rätt att 15-16 åriga flickor planerar barn när dom inte ens har någon egen lgh eller ens ekonomin att försörja ett barn själv.
NicoFina
tycker du an tänka lite på vad du skriver.. alla kan hamna i en situation där man kan tvingas gå till soc..även du faktiskt! och det är fan inte kul.. jag har fått göra det en gång och det är inte så man skrattar på vägen dit precis.. måste tyvärr ev göra det igen pga. av att mitt liv tog en oväntad vändnig för ca 2 år sedan då blev gravid..flyttade hem från norge då min dotters pappa och jag inte längre var tillsammans och abort gjorde jag inte.. varför har inte du med att göra.fick tidigare föräldrar penning från norge.. bra sådan.. klarade mig helt utan bidrag.. nu är den penningen slut, har skolat in min 14 månaders på dagis men som du vet så stänger ju dagis under sommaren, söker jobb och försöker klara mig så gott det går men snart är alla reserv pengar slut så då finns det en sak kvar och det är soc.!
det är ju inte så enkelt att man går dit och hämtar lite pengar.. man får precis så att dom anser att man ska klara sig.. 10.200 ungefär.. så om du tror att man kan spara pengar och leva livet på det så är det nog du som är ganska naiv...