Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
personligen tycker jag att åldern sitter i huvudet...medans vissa stirrar sig blina och inte ser hur mogna många är...hur bra vi klarar av att försörja oss själva och barnet/barnen...
o sen tycker jag att vissa "blir" vuxna fortare än andra...
jaa de e klart...vissa har ju en helt annan uppväxt o på så sätt kanske "tvingas" bli vuxna före alla andra
Hej har inte riktigt läst hela tråden, men jag blir så trött på folk som skriver att barn kostar pengar..tro mig VI VET DET! Men vi är inte sämre mammor för det. Är så trött på att man hela tiden ska behöva försvara sig,,, Jag hade precis fyllt 18 när jag fick min nu 3 åriga dotter. Jag blev två barns mamma innan jag fyllde 20 och hela tiden sen jag blev gravid med nr 1 har jag fått höra att unga är mkt sämre mammor än de i 30-40 års åldern.Varför är det så? För att ni har mer pengar? Pengar kan inte ersätta kärlek.Jag säger nu inte att alla gör så. Men de som bara är mammaledig i 3-4 månader och sen börjar jobba igen, är det bättre?Med tanke på att man ändå får 80% av lönen så tycker jag i det fallet att man kan vara hemma med sina barn!Hellre en ung mamma som orkar med sina barn än en äldre mamma.Nu ska jag inte bli likadana som ni äldre mammor och pappor gör, för jag vet trotts alla påhopp och pikar att jag och många fler unga mammor och pappor är toppen som föräldrar. Sen är inte alla det men vi förtjänar lika mycket respekt som ni gör! Visst, man har kanske fått gå till socialen för att få hjälp någon gång men då är man ingen dålig förälder, då visar man att man är en bra förälder som vill sitt barns bästa. Att man vågar ta den kontakten, att söka hälpen.
Tänk om samhällets syn skulle ändras och att det är fel att skaffa barn när man är äldre, och att vi som är unga skulle böja hacka på er? hur skulle det kännas?
Som sagt, nu har jag sagt mitt och de som tar illa vid sig får göra det för nu pratar jag inte bara för mig själv utan också för fler unga föräldrar som jag känner! VI ÄR INTE SÄMRE FÖRÄLDRAR,FÖR ATT VI ÄR UNGA!
Fast det här med att man skulle ha dåligt med pengar när man är ung gäller ju inte för alla. Vår son förde med hos en massa pengar så att säga i form av ett företag. Vi har nog bättre än de flesta 30-40 åringar skulle jag tro.
Jag är nog "medel" förälder när det gäller ålder. Jag var 25 när jag fick min dotter och jag kan faktiskt önska att vi hade börjat mycket tidigare. Vi har varit tillsammans sen vi var 18 och haft hus och jobb sen 2003. Då var jag färdigutbildad och min sambo hade jobbat några år. Nu känner jag att det inte är så många år kvar tills det känns som att det är för sent att få fler barn. Jag vill ha ett par stycken till, men vi var nog inte redo för barn förrän då. Jag läste senast härrom dagen att chansen att bli med barn minskar med 10% från det att man är 20 till det att man är 30. Jag tror inte alls att man blir bättre förälder för att man är äldre utan det har med personlighet och mognad och känsla och förnuft och en massa annat. Det finns lika många bra och "dåliga" föräldrar i alla åldersgrupper tror jag! Så kämpa på och stå på er ni unga mammor och pappor.
Kram!
Mamma till Tobias skrev 2008-07-10 13:27:08 följande: