• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • LadyB

men om man tar det jobbet så kommer ju likken stå utan jobb

• NicoFina

????

LadyB skrev 2008-07-08 12:29:31 följande:
    men om man tar det jobbet så kommer ju likken stå utan jobb
  • NicoFina

Men då får man ju utbilda sig så att det finns något jobb han kan ta!

• Allt går fort
    LadyB skrev 2008-07-08 12:30:16 följande:
    killen
    ja jag tycker det är en sjuk regel, men så har odm infört för har man a-kassa stryper dom pengarna annars
  • LadyB

alltså jag fattar inte vf jag bryr mig...jag e ju inte soc fall...men jag tycker ju inte att man ska tro att det e kul att gå på soc för det vet jag att det inte är...det finns ju dock de som inte vill jobba,de som är "professionella socfall" och de e ju bara lata...men som sagt att om man e socfall TILLS man får jobb så tycker jag att det e ok

• mama86
    NicoFina skrev 2008-07-08 12:09:25 följande:
    Då får man ju flytta!Om det inte finns några jobb där man bor så får man flytta eller omskola sig
    lätt att flytta oxå tycker du eller.. även det krävs pengar för att både få lägenhet och flytta
  • LadyB

precis mama
    vem får betala det i sånna fall..jo soc...igen'
    lika bra o stanna på hemmaplan o föröka få jobb

• mama86
    LadyB skrev 2008-07-08 12:33:04 följande:
    alltså jag fattar inte vf jag bryr mig...jag e ju inte soc fall...men jag tycker ju inte att man ska tro att det e kul att gå på soc för det vet jag att det inte är...det finns ju dock de som inte vill jobba,de som är "professionella socfall" och de e ju bara lata...men som sagt att om man e socfall TILLS man får jobb så tycker jag att det e ok
    men oftast så är dom som utnyttjar soc inte bara yngre mammor.. utan många är ensamma killar eller missbrukare. dom flesta tjejer med barn och framförallt unga gör allt för aatt visa omgivningen att dom kan klara upp sitt liv. av mina vänner och tidigare vänner är det enbart ensamma killar som går på soc. tycker det är fel att påstå annat
Svar på tråden Barn får barn