• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • lingonben

Jag har inga synpunkter på mammors ålder, en 15-åring
    kan säkert vara så god mamma som en 30-åring.
    Fast jag tycker det är dumt att låsa upp sin tonårsperiod
    med att vara mamma, den kan man inte ta igen senare.

Det jag däremot stör mig på är diskussionen om försörjning
    som samhället plötsligt ska stå för.
    Kan man inte försörja sig och sitt barn ska man låta bli,
    det är ju ingen hundvalp man kan sälja om man inte har råd.

Ur samhällssynpunkt borde det vara förbjudet att föda barn
    innan man är myndig, det är nämligen dina föräldrar som är
    ytterst ansvariga för det du hittar på fram tills dess
    och det är ju en märklig juridisk sits dom hamnar i.

Å andra sidan gjorde jag min flickvän med barn när hon var 17
    fast det är preskriberat nu, dessutom klarade vi oss bra på min lön.
    Det var innan "arbetarpartiet" skapade den ekonomiska verklighet
    som gäller idag (sorry, kunde inte låta bli)

• Liten en

Jag har med turen att ha fått en riktigt bra BM. Hon är alltid så glad och blev jätteglad när jag idag berättade att vi hade en lägenhet och allt =) Kunde inte fått en bättre

• LadyB

Liten en skrev 2008-07-08 15:34:16 följande:

Jag har med turen att ha fått en riktigt bra BM. Hon är alltid så glad och blev jätteglad när jag idag berättade att vi hade en lägenhet och allt =) Kunde inte fått en bättre
    sån e min oxå :D
  • Erics mamma

Vad roligt att höra att ni "unga föräldrar" trivs med ert liv och ser fram emot ert barn. Tycker diskussionen krin gålder har mindre betydlese bara barnet är efterlängtat. Var själv 31 år när jag fick min lille nu i feb men kunde gära ha fått honom ett par år tidigare men så ville det sig inte.

Har 3 kusiner vara alla fått sina första barn vill 17 års ålder (ena var bara 17 år och 1 dag när hon födde) och de har klarat att uppfostara barnen galant.

Lycka till!

• LadyB

va kul att någon "vuxen" har nått bra o säga om oss unga mammor :D

• NicoFina

Riktigt bra skrivet!
    Borde vara åldersgräns när man får skaffa barn...

Barn ska ej ha barn och om man inte kan försörja sig själv så kan man verkligen inte försörja ett litet barn!
    Barn kostar pengar MASSOR med pengar.

lingonben skrev 2008-07-08 13:35:42 följande:
    Jag har inga synpunkter på mammors ålder, en 15-åringkan säkert vara så god mamma som en 30-åring.Fast jag tycker det är dumt att låsa upp sin tonårsperiodmed att vara mamma, den kan man inte ta igen senare.Det jag däremot stör mig på är diskussionen om försörjningsom samhället plötsligt ska stå för.Kan man inte försörja sig och sitt barn ska man låta bli,det är ju ingen hundvalp man kan sälja om man inte har råd.Ur samhällssynpunkt borde det vara förbjudet att föda barninnan man är myndig, det är nämligen dina föräldrar som ärytterst ansvariga för det du hittar på fram tills dessoch det är ju en märklig juridisk sits dom hamnar i.Å andra sidan gjorde jag min flickvän med barn när hon var 17fast det är preskriberat nu, dessutom klarade vi oss bra på min lön. Det var innan "arbetarpartiet" skapade den ekonomiska verklighetsom gäller idag (sorry, kunde inte låta bli)
  • LadyB
    lingonben skrev 2008-07-08 13:35:42 följande:
    Jag har inga synpunkter på mammors ålder, en 15-åringkan säkert vara så god mamma som en 30-åring.Fast jag tycker det är dumt att låsa upp sin tonårsperiodmed att vara mamma, den kan man inte ta igen senare.Det jag däremot stör mig på är diskussionen om försörjningsom samhället plötsligt ska stå för.Kan man inte försörja sig och sitt barn ska man låta bli,det är ju ingen hundvalp man kan sälja om man inte har råd.Ur samhällssynpunkt borde det vara förbjudet att föda barninnan man är myndig, det är nämligen dina föräldrar som ärytterst ansvariga för det du hittar på fram tills dessoch det är ju en märklig juridisk sits dom hamnar i.Å andra sidan gjorde jag min flickvän med barn när hon var 17fast det är preskriberat nu, dessutom klarade vi oss bra på min lön. Det var innan "arbetarpartiet" skapade den ekonomiska verklighetsom gäller idag (sorry, kunde inte låta bli)
    man mamma har inte hamnat i "en märklig juridisk sits" som du säger....hon e bara förmyndare.... :S
  • lingonben
    LadyB skrev 2008-07-09 11:14:46 följande:
    man mamma har inte hamnat i "en märklig juridisk sits" som du säger....hon e bara förmyndare.... :S
    "bara" .. du kanske borde kolla upp vad det innebär juridiskt
  • LadyB

ja att om min son ärvet pengar så är det hon som får se till att jag inte tar ut dom....eller har jag fel?? det va så min socce sa iaf

• LadyB

och förmyndare kommer hon att vara tills jag blir 18,inte hela livet

Svar på tråden Barn får barn