• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • Allt går fort
    LadyB skrev 2008-07-08 11:23:13 följande:
    Jag och min man har vatt tsm i 2 år...jag blev gravid(oplanerat) efter 7-8 månader...vi är fortfarande tsm och ska förlova oss...jag tycker ju inte att man "skaffar" barn dock..barn är en gåva inte ett paket mjölk
    det tycer jag med. Jag vart gravid efter 2 månader trotts p-piller. nu är vi gifta och har thea på 1år och vill ha en till någondag. har även varit tillsammans 2 år nu i augusti och ja vi är lycklig
  • Allt går fort
    mama86 skrev 2008-07-08 11:24:35 följande:
    Allt går fort skrev 2008-07-08 11:21:47 följande:nu menar jag ju mer tjejer som tycker tremånader i ett förhållande räcker.. känner själv såna tjejer.
    vi hade varit tesammans 2 månader som ja skrev *tror inte du hade läst det* visst vi planerade inte barn men vi behöll det endå och glad är jag för det
  • Reglementet

mama

Jepp, det är jättemånga som är väldigt naiva, och det är just det som många tonåringar är. Jag har sett mängder här på familjeliv som skriver att de har funnit sin sanna kärlek, de har varit tillsammans en månad, de har ingen inkomst, de räknar med att få pengar från soc. De har ingen utbildning, ingen bostad. De har absolut inget som kan ge en trygg uppväxt åt ett barn, men de vill minsann ha barn, för de är så mogna, och har varit med om så mycket i sitt liv. De slänger gärna in att de är mycket mognare än andra i samma ålder.

Jag känner för att slå dem med något hårt i huvudet.

• LadyB

Jag är nöjd med mitt liv.Jag har en man och en underbar son..vad är fel med det? jo jag är en ung mammaMen min son har samma förutsättningar som alla andra barn, jag älskar homon lika mycket som alla mammor gör. Jag skulle kunna ge mitt liv för honom. Även om jag är en ung mamma

• NicoFina

Man ska kunna ta hand om sig själv innan man kan ta hand om någon annan!
    Och det handlar inte om ålder...
    Man ska ha en stabil ekonomi, tak över huvudet och inte tro att systemet ska försörja en.

• mama86
    Reglementet skrev 2008-07-08 11:26:27 följande:
    mamaJepp, det är jättemånga som är väldigt naiva, och det är just det som många tonåringar är. Jag har sett mängder här på familjeliv som skriver att de har funnit sin sanna kärlek, de har varit tillsammans en månad, de har ingen inkomst, de räknar med att få pengar från soc. De har ingen utbildning, ingen bostad. De har absolut inget som kan ge en trygg uppväxt åt ett barn, men de vill minsann ha barn, för de är så mogna, och har varit med om så mycket i sitt liv. De slänger gärna in att de är mycket mognare än andra i samma ålder. Jag känner för att slå dem med något hårt i huvudet.
    nu gick ju vi på soc i två år också men vi har fått kämpa för det vi har idag. vi hade lägenhet men var tvungen att lämna den pågrund av mögel men nu har vi äntligen fått ett nytt eget kontakt efter mycket kämpande.. vi har heller aldrig lämnat bort vårt barn mer än max 3 ggr för att roa oss under dessa tre år.
  • LadyB

jag kanske ska lägga till att vi har en egen bostad och att han är äldre än mig...och ska få jobb om några månader

• NicoFina

Men jag tycker att det är en självklarhet att man ska kunna ta hand om sig själv först innan man börjar ens att tänka på att skaffa barn.

Om man tex lever på soc/bidrag vad har dom för rätt att skaffa en till människa som staten ska ta hand om (rent ekonomiskt).
    Och då spelar det ingen roll om du är 13 eller 40 år

• mama86
    NicoFina skrev 2008-07-08 11:34:51 följande:
    Men jag tycker att det är en självklarhet att man ska kunna ta hand om sig själv först innan man börjar ens att tänka på att skaffa barn.Om man tex lever på soc/bidrag vad har dom för rätt att skaffa en till människa som staten ska ta hand om (rent ekonomiskt).Och då spelar det ingen roll om du är 13 eller 40 år
    kanske kan tycka så men ibland tar livet en oväntad vändning som man aldrig trodde när man skaffade barn
Svar på tråden Barn får barn