Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
mama
Jepp, det är jättemånga som är väldigt naiva, och det är just det som många tonåringar är. Jag har sett mängder här på familjeliv som skriver att de har funnit sin sanna kärlek, de har varit tillsammans en månad, de har ingen inkomst, de räknar med att få pengar från soc. De har ingen utbildning, ingen bostad. De har absolut inget som kan ge en trygg uppväxt åt ett barn, men de vill minsann ha barn, för de är så mogna, och har varit med om så mycket i sitt liv. De slänger gärna in att de är mycket mognare än andra i samma ålder.
Jag känner för att slå dem med något hårt i huvudet.
Jag är nöjd med mitt liv.Jag har en man och en underbar son..vad är fel med det? jo jag är en ung mammaMen min son har samma förutsättningar som alla andra barn, jag älskar homon lika mycket som alla mammor gör. Jag skulle kunna ge mitt liv för honom. Även om jag är en ung mamma
Man ska kunna ta hand om sig själv innan man kan ta hand om någon annan!
Och det handlar inte om ålder...
Man ska ha en stabil ekonomi, tak över huvudet och inte tro att systemet ska försörja en.
jag kanske ska lägga till att vi har en egen bostad och att han är äldre än mig...och ska få jobb om några månader
håller med nicofina
Men jag tycker att det är en självklarhet att man ska kunna ta hand om sig själv först innan man börjar ens att tänka på att skaffa barn.
Om man tex lever på soc/bidrag vad har dom för rätt att skaffa en till människa som staten ska ta hand om (rent ekonomiskt).
Och då spelar det ingen roll om du är 13 eller 40 år