• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • mama86
    LadyB skrev 2008-07-08 13:12:22 följande:
    precis mamavem får betala det i sånna fall..jo soc...igen'lika bra o stanna på hemmaplan o föröka få jobb
    sen ofta om man flyttar dit det finns jobb så är bostads hyrorna högre ox.. jag som tex bor i gbg måste flytta härifrån när jag behöver större lägenhet för annars går 2/3 av min lön enbart till hyra
  • LadyB

det jag skrev var om unga mammor dock

• theres90

Hej jo visst är de många unga spec minderåriga som är gravida, jag är 18 och gravid, men på infomötet om unga flräldrar & av va min bm säger så blev ja förvånad när hon sa att vi va de älsta unga, min kille är 19 och ja tycker att vi nästan är lite för unga heh

• mama86
    theres90 skrev 2008-07-08 13:18:15 följande:
    Hej jo visst är de många unga spec minderåriga som är gravida, jag är 18 och gravid, men på infomötet om unga flräldrar & av va min bm säger så blev ja förvånad när hon sa att vi va de älsta unga, min kille är 19 och ja tycker att vi nästan är lite för unga heh
    min BM var helt knäpp.. hon pratade enbart om våran ålder.. nästan ingen info om förlossning eller sånt. våran ålder var det minsta problemet tyckte jag.
  • LadyB

Jag hade tur...jag fick en barnmorska som hade hatt flera unga mammor...o hon va helt underbar...men som sagt,jag hade tur

• mama86
    LadyB skrev 2008-07-08 13:22:26 följande:
    Jag hade tur...jag fick en barnmorska som hade hatt flera unga mammor...o hon va helt underbar...men som sagt,jag hade tur
    min frågade om alkhol vanor.. och jag sa att jag dricker sällan eller aldrig.. röker inte heller.. men hon trode i princip att jag ljög eftersom unga tjejer dricker mycket. sen frågade hon anklagande min sambo om han missbrukade, för hon visste minsann att han bror gjorde det. hon hade träffat honom eftersom dom fick barn tre månader innan oss. vilken tystnadsplikt
  • mama86

men den BM vi har nu kändes hellt rätt efter bara första samtalet men sen ändras väl deras bild av en när man redan har ett barn

• LadyB

a men visst så e det...alla har fördomar så e det ju....:(

• LadyB

fast en marmorska borde ju vara professionell

Svar på tråden Barn får barn