• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • vampyria2
    LadyB skrev 2008-07-07 22:25:05 följande:
    man e ju inte en dålig mamma bara för att man e yngre...man älskar ju sitt/sina barn lika mkt som man vore 35
    Ja, sen så kan jag tycka att vissa saker var bättre med att vara ung, jag orkade mycket mer, jag var inte lika orolig för onödiga saker. Sen finns det saker som var bättre med att jag var äldre, jag hade mer tid att bara njuta av bebisarna, jag flöt med mer och var inte så nojig över hur det ser ut hemma, det var jag när de stora var små ville inte att nån skulle kuna klanka ner på nåt och tycka att jag var en dåli mamma för det. Nu kan jag låta det bli lite stökigt och gosa med bebisen istället

Var ålder har sin fördel, det är jag helt över tygad om.
    Känner faktiskt en som fick barn vid 13 års ålder, även om det inte är nåt jag skulle rekomendera nån så har hon och hennes pojkvän klarat det suveränt och de är 17 i dag och tar hand om sitt barn själva 
  • LadyB

Så länge man klarar av o vara mamma o inte "lämpar" över barnet på någon annan för att man vill festa varje helg så....vad är det för felö och va ung?? kan någon säga det?? eller är kanskr de "lite äldre" avundsjuka för att vi klarar av mamma rollen minst lika bra som de??

• Reglementet

Nej, föräldern till ett tonårsbarn kan inte tvinga sitt barn till abort, eller att göra sig av med barnet alls. Det är olagligt. Kanske i något annat land, men inte i Sverige.

Tonåringar är inte vuxna, man tror gärna det när man är tonåring. Men herregud vad man misstar sig. När man blir äldre, så ser man det ganska klart. Man känner igen tonåringarna från hur man själv beteede sig. Det är ganska starka åsikter som gäller, svart eller vitt. Man tänker på sig själv i första hand. Vilket är helt okej, det är en del av att växa upp.

• LadyB

vadå att man bara tänker på sig själv??
    har du själv vatt en ung mamma?

• Reglementet

Lady

Jag pratar om tonåringar i allmänhet. Du verkar se den här diskussionen som ett påhopp mot dig? Är det ofta så, att du tar åt dig allt, vad folk säger?

• LadyB

Nej men du fattar ju inte hur det är att vara ung mamma för 5 öre...du söger ditt och datt men det stämmer inte...varför kritiserar du oss unga mammor?? e du avundsjuk på nått sätt eller?

• Reglementet

LadyB

VARFÖR skulle jag vara avundsjuk på ett liv jag absolut inte vill ha?

Jag talar om tonåringar i allmänhet. Jag har varit tonåring.

• LadyB

Varför är du inne på detta forumet om det ända du vill är att klanka ner på oss?? Vi är bra mammor!!! du kanske inte vet om du kommer bli en bra mamma??
    du kanske är rädd att vi kommer vara bättre mammor än du nånsin kommer att bli/vara ??

• Reglementet

Eh, nej, jag är inte ett dugg rädd att ni, vilka ni nu än är, skulle vara bättre förälder än vad jag kommer att bli. Varför skulle jag vara det?

Det är ett forum, och vem som helst får därför skriva här. Jag tycker det är helt fel att planera barn som ung, då man inte är helt vuxen. Det är en ålder man ska lära känna sig själv, och bli vuxen. Du menar att jag inte får ha den åsikten?

Jag har ingen som helst åsikt huruvida du är en bra eller dålig mamma.

• LadyB

när är man helt vuxen?? man blir myndig när man e 18...kan du bara säga när man e vuxen?? och om man inte planerade att bli gravid då??

Svar på tråden Barn får barn