• Toodels

Barn får barn

Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?

"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"

• Svar på tråden Barn får barn
  • LadyB

MEN där har ni fel...soc ränkar att barnets norm är 1800 och man får 1050 i barnbidrag...så men andra ord så för barnet får man 750kr.....och det kan man ju lika gärna vara utan

• NicoFina

Men då finns det något som heter att abort.
    Man kan inte förlita sig på att systemet ska ta hand om en!
    Om man inte vill bli gravid så skyddar man sig och ja en del säger att P-piller inte alltid fungerar men då finns det kondom.
    Och dagen efter piller + säkra perioder.

Ja livet kan ta en vändning men då gör man allt för att ordna upp det innan man sätter ett barn till världen.

Tjejer som skaffar barn på barn och lever på soc år ut och in *fy fan*

• NicoFina

Jag tycker att soc ska omforma bidragen till mat/klädkuponger och man ska endast få pengar till hyran.
    Varför ska dom ha mer?
    Man ska inte kunna spara pengar om man lever på soc.
    Det kanske skulle få folk att börja plugga eller söka arbeten istället för att vara parasiter på samhället.

LadyB skrev 2008-07-08 11:39:50 följande:
    MEN där har ni fel...soc ränkar att barnets norm är 1800 och man får 1050 i barnbidrag...så men andra ord så för barnet får man 750kr.....och det kan man ju lika gärna vara utan
  • mama86
    NicoFina skrev 2008-07-08 11:40:04 följande:
    Men då finns det något som heter att abort.Man kan inte förlita sig på att systemet ska ta hand om en!Om man inte vill bli gravid så skyddar man sig och ja en del säger att P-piller inte alltid fungerar men då finns det kondom.Och dagen efter piller + säkra perioder.Ja livet kan ta en vändning men då gör man allt för att ordna upp det innan man sätter ett barn till världen.Tjejer som skaffar barn på barn och lever på soc år ut och in *fy fan*
    folk verkar tro att man går på soc för att det är roligt.. det säger jag fy fan till.
    mitt barn har mått bra iallafall trots soc.. nu går jag inte på soc och jobbar och sliter för att det ska gå runt.
  • LadyB

kondomerna kan spricka det vet ni vaa??
    och jag är emot abort...men om andra gör det är upp till dom men sj hade jag aldrig gjort det!!! plus att jag har ingen hjälp av soc alls...vi lever på min mans lön och att jag tar ut 15 mamma dagar i veckan...mina mamma dagar kommer att räcka tills jag är 18 och då ska jag börja jobba på samma jobb som min man...så att söga att man blir soc fall bara för att man får barn e ju att dra alla över en kant

• Mamma till Tobias

Var går gränsen för ung mamma då? Själv är jag 21 och snart tvåbarnsmamma.

• LadyB

NicoFina...jag kan ju tillägga att min bror går på soc och han har ENDAST råd med mat. Han hade inte ens råd med skor...så att söga att man kan spara pengar när man går på soc e ju bara löjligt

• Mamma till Tobias
    LadyB skrev 2008-07-08 11:39:50 följande:
    Nej 750 kronor är mycket om man behöver pengar.
  • Reglementet

15 mammadagar i veckan? Hur lyckas man med det?

• NicoFina

Nej man mat/klädkuponger skulle vara perfekt!

Svar på tråden Barn får barn