Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Om man bara ska svara på TS så är jag lite tveksam, är det verkligen så att fler och fler minderåriga skaffar barn? Jämfört med när då undrar jag.
Personligen tycker jag att man både är ett barn och inte när man är säg mellan 15 och 17 år. Man är ju inte myndig och är ju därför beroende av sina vårdnashavares godkännande i många sammanhang. Samtidgt så är man ju precis på gränsen att bli vuxen och tonåringar kan ju vara väldigt självständiga och mogna på många sätt. Det finns ju inget som säger att man är en sämre människa och därmed blir en sämre förälder bara för att man är ung.
Däremot så finns det väl flera saker som talar för att det inte är så klokt att planera barn när man är omyndig enligt mig som redan har nämnts i tråden. Att man får barn som ung betyder ju inte att man inte kan utbilda sig om det är det man vill eller att man automatiskt inte kan försörja sig. Däremot blir det nog ofta ganska så tufft. Klimatet på arbetsmarknaden idag är hårt på många sätt. Det finns en tendens att det krävs mer och mer utbildning för yrken där det förrut inte krävdes utbildning alls. En arbetsgivare har i de allra, allra flesta fall många personer att välja mellan när man ska anställa någon (speciellt till jobb som inte kräver några förkunskaper). Många gånger är väl inte en ung förälder ett förstahands val.
Jag är inte sånn att jag bryr mig om kläder(bara det inte e från 60 talet ;) ) och pengar...bara jag har pengar så att min son har allt han behöver så e jag glad...resa det kan man göra med barnen
Jag var verkligen Barn då jag bara var 15 år & pappan 16
INTE planerat såklart,men vi fick tre barn till senare,men är inte tillsammans idag!
Jag va ockå 15(nästan 16)
Om man är under 18 så får föräldrarna lov att förbjuda en att skaffa valp, ingen seriös uppfödare säljer en valp till någon under 18.
Men herregud vilket liv det skulle bli om en förälder försökte avråda sin unge under 18 att skaffa barn!
Är man under 18 så räknar man inte som vuxen, man får inte köpa cigaretter, dricka alkohol m.m. Varför? jo för att man inte anses vuxen nog att hantera det. Köpa hus, ta lån m.m.
Men att skapa ett nytt liv är visst en rättighet. Att ta hand om ett barn kräver inte samma mognad?
En stor anledning som det faktiskt finns bevis för:
Hjärnan är inte färdig växt innan 18-20! Delar som hanterar handling-konsekvens är inte färdiga.
Ni under 18. Ge er själv, er framtid, er kropp och ert förhållande en chans att mogna. Ni förlorar ingenting på det
Är du mellan 18-20?
Vampyria har rätt...de kan faktiskt tvinga en till abort
Jag var 19 när jag fick min älsta dotter, kan inte på stå att jag var en sämre mamma då än när jag fick min minsta nu vid 35 
Jag tror att det handla om vem man är, jag har längtat efter barn sen jag var jätte liten och har helt ärligt aldrig ångrat att jag skaffat mina kidz.
S
man e ju inte en dålig mamma bara för att man e yngre...man älskar ju sitt/sina barn lika mkt som man vore 35