Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-07-06 09:16:20 följande:
    Jätte fina val och jag får nog ändå säga att jag gillar motercykel tröjan men jag tycker den är för killig för mig. jag har 2 flickor. Kul att han fick välja själv då måste han ju vilja använda sen eller hur
    Jag skulle jättegärna ha en mortorcykel, helikopter eller traktor plagg fr småfolk till mina töser men jag tycker färgerna är lite för pojkiga i kombination med trycken. Nån futtig "motot tröja" borde väl kunna ha lite tjejjigare färg.

Nu måste jag stänga av datorn, bebben börjat tröttna på att leka själv.
  • gosmamman

Gokväll alla!

Jen80 skrev 2008-07-07 20:02:03 följande:
    Tack Åh, vilken jobbig eftermiddag jag har haft ! Ava har haft ont i magen och skrikigt till och från hela em. De andra två struntar blankt i vad jag säger och Liam gör allt han inte får. Kan sitta helt lugnt sen får han ett ryck och springer iväg och skriker. Roligast är det när syskonen sover. Åh, blir tokig! sen när Ava har supersvårt att somna när hon har ont i magen så är det inte så roligt. Känner mig grymt trött nu efter att ha varit ensam sen i osndags morse. Men imorgon kväll kommer han äntligen hem !!Är det någon som vet om bebisar kan få ont i magen av räkor? (alltså om jag har ätit ). Åt igår, men vet inte om det kan vara det. Åt en kaka som det var kaffegrädde i och McFeast (som jag inte vet om det är mjölk i), men vet inte om hon kan reagera på så lite mjölk... hmmmm... Så jobbigt när man inte vet. Shopping behövs här !
    Låter som en tuff dag, vet inte riktigt hur det är med räkor men kräftor sägs dom ju kunna reagera på och dom är väl lite släkt med varandra.
    Om du åt mcfeast så är det ju rå lök på den och det reagerade min första tös på jättemycket när jag ammade.
    Det är nog inte helt omöjligt att det är nån mejeriprodukt i dressingen på Mcfeast.
    Bebben reagerade också på rå lök men inte lika mkt. Coca cola har också stortjejen reagerat på.

Hoppas hon blir bättre.
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-07 18:24:23 följande:
    Det är inte något jag kan påverka. det är inte direkt jag som vill bestrida testamentet. Det är min mobror. Mormor har varit död sen december, fyra dagar senare fick jag vad som skulle varit hennes andra barnbarnsbarn.Men man hade inte direkt tid att sörja med två små barn hemma så det kommer på om på när man som minst anar det. och den här stämningen gör ju inte saken bättre precis.Såret rivs liksom upp på nytt igen.Det är svårt när jag tänker på att båda mina morföäldrar dog när jag var gravid. morfar när jag väntade Nikki och mormor när jag var höggravid med Jessie.Mormor var en helt underbar människa och jag saknar henne så snyftMen hennes ene son ser det inte så och tycker att han fått för lite. hur girig får man bli, jag menar det var ju henners pengar inte hans. tycker han ska vara glad att han får något alls.Ledsen att jag drar upp detta här sorry. Ibland vill man bara prata av sig lite
    Fyy då vad trist, att det alltid ska vara sådär. Nån som fifflar och korpar åt sig mer eller nån som tjurar och anser sg "ha rätt" till mer än nån annan.
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-07-07 20:21:12 följande:
    Tack ni snälla människor!!Så dumt! Har ju inte ens tänkt på att det är ost på McFeast... Har ätit det innan, men kanske var det att det blev för mycket då jag även åt en rulltårtebit som det var lite kaffegrädde i och även en kaka med vanligt margarin i. Får testa räkor nån mer gång och se om hon reagerar då, men det är nog det andra. Löken kan ju också spela in. Drack Fanta då jag slutat med Cola för hon på BVC sa att hon kan reagera på koffeinet. Åh, det är verkligen jobbigt. Man vågar snart inte äta nåt, för man vill ju inte orsaka magont. Ilon reagerade ju på mjölk, men bara när det blev för mycket medan Liam aldrig reagerade på nåt. Jättejobbigt ju!
    Ja, det tar ett tag ett tag att komma in i det, men ibland blir man ju så sugen på vissa saker så man blir galen.
    Choklad tror jag min stortjej reagerade på också för jag minns att jag var mega sugen på dte och bara tog nån minibit ibland (men hur lätt är det att bara ta en liten bit av choklad).
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-07 20:27:55 följande:
    Ja det är för djävligt. jag vet ju att jag talar sanning och vad som hänt men jag är JÄTTE RÄDD att domarna inte kommer tro på det.Det känns som att det blir ifrågasatt att man brydde sig om henne. han vänder på allt så att det låter som att jag bara brydde mig om att få pengar. Jag var väldigt nära min mormor och besökte henne under skoltiden på alla lov och efter skolan var jag där minst en helg i månaden. När jag och min gubbe flyttade ihop så flyttade jag närmare och åkte och handlade med morfar varje vecka ända tills han inte orkade mer och då åkte jag och handlade själv till dem.När morfar dog tog jag ledigt och bodde hos mormor i en hel vecka och när hon flyttade från huset så packade jag till henne och hälsade på i lägenheten hur ofte som helst.VAR NÅGONSTANS HAR JAG UTNYTTJAT HENNE!!!!!!Förlåt men jag blir så ledsen att jag inte vet vad jag skall göra.han har aldrig ställt upp men nu när hon är död vill han roffa åt sig kan du tro.
    Så mycket tid som du lagt ner på dina "gamlingar" är det inte många som gör så du ska absolut känna dig lugn.

Lycka till
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-07 20:42:42 följande:
    TACK FÖR DITT STÖDJa de har alltid betytt så mycket för mig och det är så sorgligt att tänka att de aldrig får se sina underbara barnbarnsbarn växa uppNej nu pratar vi om något annat annars börjar jag gråta igen.Hur går det med din shopping. Har det blivit några molo nyheter?
    Näää inget molo för mig än, jag är ju ingen mologalning. Det brukar ta ett tag för mig att smälta kläderna, ngt älg plagg kanske det blir.

Jag är för snål (läs fattig) just nu och väntar ff på reor. Sen vill jag se fler märkens höstkollektioner innan jag handlar. Det är liksom lite begränsat med pengar när jag inte jobbar.
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-07 20:51:13 följande:
    Jag hatar att vara fattig. har du inget du kan slänga ut på t.Jag undrar vad de skall hitta på med stjärnor, rutigt och prickar denna gången.Vet du när nästa omgång kläder brukar komma?
    Jo jag har nyss fotat en hel hög som ska säljas men jag funderar på att vänta ett litet tag innan jag lägger ut dom. Brukar inte auktionerna gå lite trögt på sommaren?

Ingen aning när dom kommer men jag är mest sugen på katvig och småfolk, ev ESL också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10