• Noiis

Bugaboo tråden nr 14

Lille Mammsen skrev 2008-08-01 22:42:17 följande:
    Mmm...tyvärr finns butiken i andra änden av landet typ!!
    ring och tjata dig grön! fasiken de e klart att du SKA ha en ny om till och med bugaboo säger de. ring i morgon och hänvisa till de. eller funkar inte de?
  • Noiis
    Mamma och Fru skrev 2008-08-01 20:57:24 följande:
    Ursäkta om jag missade om jag fått svar från någon, men frågar igen."krokarna" på ramen strax vid där sufletten börjar, är dom till när man har liggdel? vad i så fall? Har inte haft nån användning av min liggdel så jag har lite dålig koll eller fyller dom någon funktion när man har sittdelen?
    Natural, de va hennes fråga. Hon undrade om dom användes till liggdelen och till vad samt om dom fyllde nån funktion till sittdelen
  • Noiis
    Isanna skrev 2008-08-01 22:57:37 följande:
    Jag är liggdelsexpert! På suflettfästena till Cam finns det en krok på varje, utöver de som man fäster själva sufletten på, den extra kroken kommer uppåt eller nedåt beroende på vilken sida man fäster suflettfästena. De är iallafall till för att sätta fast den lilla öglan som finns på suflettlocket. Men då måste man ha suflettfästena så krokarna hamnar uppåt.
    nu har jag nog missat nåt.. kan man välja vart man vill ha sufletten?? alltså går de att ha sufletten så att krokarna går nedåt och inte uppåt som dom gör när man har liggdelen på?
  • Noiis
    Mamma2001 skrev 2008-08-02 00:02:07 följande:
    Jag tycker oioi hobon är superbra.. sitter kanon  på både cameleon och vår bee ,och rymlig... och hel JuJu Be är också bra...Men Hobon sitter ändå bäst...Har en skip hop med men den är jag less på så den använder jag inte, annars sitter dom ju perfekt också.
    Jag gillar min Hobo! när den inte är trasig
  • Noiis
    Emmsan skrev 2008-08-02 00:19:05 följande:
    nää krokarna som är till för att fästa liggdelslocket i finns det både uppe o nere av.. de små krokar som sufletten ska fästas i hamnar neråt  jämt pga att du måste ha fästena på rätt sida dvs L left o R right.. men däremot är det ju en fråga varför det finns liggdelslocks krokar både på ovansidan o undersidan hahahaha;)
    Ja men de va ju de jag tänkte hahaha trodde jag hade tvär missat nåt. Ska kolla extra på ramen i morgon så fattar jag kanske va dom pratar om
  • Noiis
    Emmsan skrev 2008-08-02 00:23:34 följande:
    haha o jag har druckit vin så jag vet snart inte vad jag pratar om hahahahahah
    hahahahaha håller med mammasens, bokar tid med storken
  • Noiis
    Kajsan skrev 2008-08-02 00:26:50 följande:
    I min strävan efter bästa skötväskan på Buggan leder nu FITNs denimväska.Den hänger perfekt!
    de va en ny de kajsan! den har jag inte heller sett vill se bild
  • Noiis
    Kajsan skrev 2008-08-02 00:32:37 följande:
    Ja, i galleriet, där är den dock FULLpackad eftersom vi är på landet och jag har 1000 grejjer med mig.Så klumpig är den inte vanligtvis
    men såg bara en bild med den från sidan... kan man kanske få en "bättre" i morgon??
  • Noiis
    Lille Mammsen skrev 2008-08-02 00:38:54 följande:
    Ellerhur....nu e hon go o glad & tror nog hennes man (nu mera) ej skulle tacka nej till lite rajjtan-tajjtan så har dom nog lite för få troll hemma nu....känner att siffran SEX skulle passa henne SORRY Vet inte va det tagit åt mig
    moahahahahaha och hur är det emmsans huvud i dag? Dax att betälla ny bugga

Apropå de fick vi nån klarhet i om de kommer en tvilling bugga??? En vän till mig sa att på Odenplan hade man sagt att det skulle komma en till hösten  jag behöver ju inte en men e bra nyfiken på hur den skulle se ut

• Noiis
    SooJuicy skrev 2008-08-02 10:27:52 följande:
    Man kan skriva gift på paketet, MEN är ingen garanti att det inte fastnar i tulle för det, de gör stickprov ändå och ibland så kollar de mer, ibland mindre.Men jag skulle göra såhär: Be henne ta ut den från orginalkartongen och ta bort alla lappar o sånt ( skicka det separat) och packa om den så det ser ut som och går atthävda att det är ett begagnat köp, och be henne lägga i ett andrahandskvitto på ett lågt pris, och skriv gift på paketet.
    Men nu vet jag att det är stor skillnad, MEN när jag bodde i schweiz och rumskompisen glömde sin laptop hemma så skickade henens mamma ner den och skrev då att det var en gåva. Hon fick betala massor i tull. Är det inte så att det är bättre att skriva att det är kvarglömt?
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-02 11:08:27 följande:
    TACK för hjälpen!!!!!!jag vill göra allt för att slippa tull avg.
    Jag skulle ringa tullverket och fråga,(säg dock inte ditt namn) de e ju bara säg att det är din vagn som inte kom med på planet hem och nu ska skickas. Dom måste ju kunna svara på hur man ska skicka sånt och vad tullen ev. kan räknas att komma upp till
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14