• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-06-28 16:10:37 följande:
    Oj, den försvann visst fort Det var en så gott som helt ny denim bugga för 3500 kr.
    Oj, den skull nog alla vilja ha. Det kan ju inte stämma?
  • Stormis
    NovJenny skrev 2008-06-28 16:12:26 följande:
    Oj, den skull nog alla vilja ha. Det kan ju inte stämma?
    Nej, det stämde inte. Jag ringde på den och tjejen som svarade sa att hon inte hade nån Bugga. Nån verkar ha satt in en annons i hennes namn. Stackarn var alldeles nerringd!
  • NovJenny
    Stormis skrev 2008-06-28 18:23:42 följande:
    Nej, det stämde inte. Jag ringde på den och tjejen som svarade sa att hon inte hade nån Bugga. Nån verkar ha satt in en annons i hennes namn. Stackarn var alldeles nerringd!
    Meen gud vad taskigt! Att folk orkar!
  • modestyclara
    Renstjärna skrev 2008-06-28 10:43:07 följande:
    Jag tror inte detta är sant! Jag har precis fått mitt nya chassi (3:e i ordningen) från Babytrader och tror ni inte att detta också glider!!!! Jag blir så irriterad! Hur j-a svårt skall det vara att producera ett chassi som inte är fel och kontrollera det för att sedan skicka till kund???Är det någon mer som fått ett chassi med de nya popnitarna som glider? Mitt glider vid 21-22 kg belastning.Är det någon som haft direktkontakt med Bugaboo ang. detta och fått någon kompensation därifrån? Detta är inte Babytraders fel utan det är Bugaboos!Lite lätt irriterad just nu !
    Mitt med popnitar gled lite när jag drog upp den på bussen (två steg) med barn och packning i...men eftersom de nya riktlinjerna är att man inte får lyfta vagnen med barn i (=idiotiskt) så har jag inte reklammerat än. Jag avvaktar och ser om det glider vid lättare belastning med...
  • modestyclara
    slma skrev 2008-06-28 11:02:05 följande:
    I mitt galleri finns min, numera lätt överpimpade, vagn i giraff look. Nagon som vill hjälpa mig lägga in den i bild-traden?Nu skall jag bara övertyga 3 barn i 30 graders värme att det är KUL att aka till tygaffären! Pa mandag kommer mannen hem fran N.Y med en sommarsuffla i rött (ja, jag ville ha rosa men den var SLUT , men den kommer ju till europa nu i manaden, sa jag grater inte sa mycket). Sa nu skall jag producera lite mer solsegel och nagon sorts frotte-dyna... aterkommer när jag pysslat färdigt!
    Vilken kul vagn -ser helt underbart crazy ut!
  • modestyclara
    Preggie skrev 2008-06-28 14:44:11 följande:
    Hej alla Buggamammor! Jag är superduper sugen på att köpa en egen. Har sett flera annonser där man kan köpa bara chassin. Vet ni vart man får tag på t.ex. lösa sittdelar?
    det är troligt att det är felaktiga chassin ifall handtaget justeras med snap-fästen. Om handtaget justeras med skruvar däremot är det ok att köpa ett bagagnat chassi!
  • Renstjärna

modestyclara: Tack! Då är jag inte helt vrickad i alla fall... Jag började med att testa chassit på vågen och det gled vid 21-23 kg belastning. Får väl se vad Babytrader säger. Fattar inte vad Bugaboo håller på med! Nu är det tre chassin och 6 månader som jag har hållt på med detta. Produktutvecklarna och konstruktörerna måste tagit permanent lunchpaus! Rakt uppochned SKITDÅLIGT!

• SStina
    Stormis skrev 2008-06-28 18:23:42 följande:
    Men gud så tokigt...vem vill vara så lustig och sätta ut en annons så där....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Chaplin

Gissa vad vi har köpt idag??? En Cameleon med grå bas och orange topp! Gissa om jag är supernöjd!!!

• Fröken Småland
    Preggie skrev 2008-06-28 14:44:11 följande:
    Hej alla Buggamammor! Jag är superduper sugen på att köpa en egen. Har sett flera annonser där man kan köpa bara chassin. Vet ni vart man får tag på t.ex. lösa sittdelar?
    Många chassin som är till salu är defekta tyvärr. Om höjden justeras med skruvar så är det sannolikt OK men om det är snäppfästen så skulle jag inte köpa begagnat eftersom man då helt saknar garanti.

Om du nu ändå skulle få tag på ett schysst chassi och tänker bygga en komplett vagn så behöver du följande:

Ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, sittdelsbastyg, varukorg och topptyg. Regnskydd, myggnät och underhållskit om du så önskar. Om du dessutom behöver liggdel så skall du komplettera med liggdelsbastyg, madrass, bottenplatta samt två små plastbitar till liggdelen. Om du inte får tag på riktigt billiga delar så lönar det sig inte att bygga själv tyvärr... Kolla gärna i bloggen (adressen står i TS) för lite prisuppgifter och annan intressant fakta.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14