• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Iddah

Ja jag har min Bee nästan längst ner och testade på 106cm och jag fick ta den nästan längst upp. Såg ut som ett barn som körde barnvagn

• ängeln83
    Iddah skrev 2008-06-29 11:38:26 följande:
    Ja jag har min Bee nästan längst ner och testade på 106cm och jag fick ta den nästan längst upp. Såg ut som ett barn som körde barnvagn
    Ha ha, lite så känner jag mej när jag kör buggan Dock är den super bra till sambon med sina 193 cm
    Jag har handtaget längst ner och skulle nog vilja ha ner det några cm till för att det skulle bli riktigt behagligt att köra.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Iddah

Ja Bee är 89-107 och cam 97-113 googlade jag nu
    Tänkte skaffat en Frog men det blir nog inget av det nu Man kan ju inte gå i värsta platå varje långpromenad

ängeln83 skrev 2008-06-29 11:41:00 följande:
    Ha ha, lite så känner jag mej när jag kör buggan Dock är den super bra till sambon med sina 193 cm Jag har handtaget längst ner och skulle nog vilja ha ner det några cm till för att det skulle bli riktigt behagligt att köra.
  • Kajsan
    mamma2003 skrev 2008-06-28 21:00:36 följande:
    Många chassin som är till salu är defekta tyvärr. Om höjden justeras med skruvar så är det sannolikt OK men om det är snäppfästen så skulle jag inte köpa begagnat eftersom man då helt saknar garanti.Om du nu ändå skulle få tag på ett schysst chassi och tänker bygga en komplett vagn så behöver du följande:Ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, sittdelsbastyg, varukorg och topptyg. Regnskydd, myggnät och underhållskit om du så önskar. Om du dessutom behöver liggdel så skall du komplettera med liggdelsbastyg, madrass, bottenplatta samt två små plastbitar till liggdelen. Om du inte får tag på riktigt billiga delar så lönar det sig inte att bygga själv tyvärr... Kolla gärna i bloggen (adressen står i TS) för lite prisuppgifter och annan intressant fakta.
    Jag byggde en själv för nån månad sen, allt som allt gick den på 3600, men då hade jag tygdelar hemma.
    Ska man köpa allt nytt så blir det snordyrt ja.
  • AIE

Åh jag måste bara deklarera högt o tydligt att JAG ÄLSKAR MIN BUGGA!!!
    Sonen är nu drygt 12 dagar gammal o har edan åkt flera varv i sin fina bugga o han gillar den.(fattas bara annat)

Är såååå nöjd!!!

• mucklan
    Iddah skrev 2008-06-29 11:05:55 följande:
    Är det så att frogs handtag är 106cm från marken?! :-ONår ju knappt upp då me mina 155cm
    Mätte precis min frog och ja, det är 106cm upp till handtaget...
  • Fröken Småland
    AIE skrev 2008-06-29 11:56:57 följande:
    Åh jag måste bara deklarera högt o tydligt att JAG ÄLSKAR MIN BUGGA!!!Sonen är nu drygt 12 dagar gammal o har edan åkt flera varv i sin fina bugga o han gillar den.(fattas bara annat)Är såååå nöjd!!!
    Det visste vi väl!
  • Iddah
    mucklan skrev 2008-06-29 11:57:17 följande:
    Mätte precis min frog och ja, det är 106cm upp till handtaget...
    Typiskt! Ja ja då får jag väl hålla mig till Bee då. Tack för svaret
  • Chaplin

Ni som har sittdynor till era, som inte gjort egna, vad har ni för något? Jag hittar OTH:s sittdynor bara, går de att ha eller finns det andra?

• Fröken Småland
    Iddah skrev 2008-06-29 12:19:45 följande:
    Typiskt! Ja ja då får jag väl hålla mig till Bee då. Tack för svaret
    Fast jag är lika smurf som du och jag har en Frog. Visst är det liiite högt handtag men det är det på nästan alla vagnar för mig (utom på Bee som är lagom för min femåring att köra  ). Man behöver ju inte hålla högst upp i mitten utan vänja sig vid att hålla lite längre ut i sidorna så blir det en hel del lägre.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14