• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Micjah
    Micjah skrev 2008-06-28 23:22:19 följande:
    Ni som betällt vagn från USA??Vilken sida har ni beställt ifrån då?
    Min kära mor ska dit o jag vill ju hemskt gärna köpa en Frog..så en hemsida som levererar till hotell gärna..
  • Preggie
    modestyclara skrev 2008-06-28 19:36:01 följande:
    det är troligt att det är felaktiga chassin ifall handtaget justeras med snap-fästen. Om handtaget justeras med skruvar däremot är det ok att köpa ett bagagnat chassi!
    [/citat]
    mamma2003 skrev 2008-06-28 21:00:36 följande:
    [citat]
    Många chassin som är till salu är defekta tyvärr. Om höjden justeras med skruvar så är det sannolikt OK men om det är snäppfästen så skulle jag inte köpa begagnat eftersom man då helt saknar garanti.Om du nu ändå skulle få tag på ett schysst chassi och tänker bygga en komplett vagn så behöver du följande:Ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, sittdelsbastyg, varukorg och topptyg. Regnskydd, myggnät och underhållskit om du så önskar. Om du dessutom behöver liggdel så skall du komplettera med liggdelsbastyg, madrass, bottenplatta samt två små plastbitar till liggdelen. Om du inte får tag på riktigt billiga delar så lönar det sig inte att bygga själv tyvärr... Kolla gärna i bloggen (adressen står i TS) för lite prisuppgifter och annan intressant fakta.
    Tackar för svar! Det verkar alldeles för komplicerat för mig eftersom jag inte känner till vagnen tillräckligt väl. Har försökt ett tag att få tag i nån vettig på blocket men när de 2 år gamla ändå kostar runt 5.500-6000 så kanske det är lika bra att satsa på en ny och få garanti med på köpet(+ ett bra andrahandsvärde). Efter att ha läst i tråden verkar det ju ändå som om det kan förekomma problem med vissa vagnar och då kan det ju vara skönt att ha garanti.

Nu är jag sååå sugen på en brun eller en denim.. :)
  • fröken ida
    Micjah skrev 2008-06-28 23:22:19 följande:
    Ni som betällt vagn från USA??Vilken sida har ni beställt ifrån då?
    Jag beställde från:
    www.strollers.com

De leverarar till hotellrum, i vart fall gjorde de det till en kompis man som bodde på hotell.

Min bugga är äntligen i Sverige. Den försvann i Köpenhamn tillsammans med all min killes mosters familjes babage, men igår kom den med taxi till mina svärföräldrar. Det verkar som hela denna utdragna process slutade bra.
    Älskade Edvin
  • ängeln83
    Noas mamma skrev 2008-06-28 22:25:21 följande:
    Vilka är det som har gråbas?? Skulle vilja smyg kika lite på bilder med gråbas och olika kombinationer  Är väldigt sugen på att köpa en ny bas :D
    Jag har grå bas, med blå topp, även med gul sommar suffla.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Micjah

fröken ida skrev 2008-06-29 09:25:08 följande:

Jag beställde från:www.strollers.com De leverarar till hotellrum, i vart fall gjorde de det till en kompis man som bodde på hotell.Min bugga är äntligen i Sverige. Den försvann i Köpenhamn tillsammans med all min killes mosters familjes babage, men igår kom den med taxi till mina svärföräldrar. Det verkar som hela denna utdragna process slutade bra.
    Tack! Ska kolla in den sidan.
    Skönt att vagnen kommit fram!!!
  • Preggie

fröken ida skrev 2008-06-29 09:25:08 följande:

Jag beställde från:www.strollers.com De leverarar till hotellrum, i vart fall gjorde de det till en kompis man som bodde på hotell.Min bugga är äntligen i Sverige. Den försvann i Köpenhamn tillsammans med all min killes mosters familjes babage, men igår kom den med taxi till mina svärföräldrar. Det verkar som hela denna utdragna process slutade bra.
    Vad roligt! Fick du betala tull, moms och frakt på den? Får man fråga hur mycket det var i så fall?
  • fröken ida
    Preggie skrev 2008-06-29 10:44:55 följande:
    fröken ida skrev 2008-06-29 09:25:08 följande: Vad roligt! Fick du betala tull, moms och frakt på den? Får man fråga hur mycket det var i så fall?
    Nej jag slapp allt så totalt gick den på 4400:-. Moms betalar man ju inte om man beställer från en anna delstat än leveransadressen. Det var min sambos moster som tog med den. De bor i USA. Eftersom man får ha med sig så mycket bagage så slapp de betala något extra för barnvagnen och någon tull var det aldrig tal om. Är jätteglad
    Älskade Edvin
  • Iddah

Är det så att frogs handtag är 106cm från marken?! :-O
    Når ju knappt upp då me mina 155cm

• aktiveramera

Hallå! Någon som köpt terräng hjul?! Hoppas vagnen blir lättare att köra i grus med sådana. Vart har ni isåf köpt dem och vad kostar de?

Tack på förhand..

• ängeln83
    Iddah skrev 2008-06-29 11:05:55 följande:
    Är det så att frogs handtag är 106cm från marken?! :-ONår ju knappt upp då me mina 155cm
    Vet inte hur Frogen är, men jag mätte precis på min cam, fick handtaget till ungefär 100 cm från marken, det är lite i högsta laget för mina 160 cm, hade gärna velat ha handtaget lite längre ner.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14