modestyclara skrev 2008-06-28 19:36:01 följande:
det är troligt att det är felaktiga chassin ifall handtaget justeras med snap-fästen. Om handtaget justeras med skruvar däremot är det ok att köpa ett bagagnat chassi!
[/citat]
mamma2003 skrev 2008-06-28 21:00:36 följande:
[citat]
Många chassin som är till salu är defekta tyvärr. Om höjden justeras med skruvar så är det sannolikt OK men om det är snäppfästen så skulle jag inte köpa begagnat eftersom man då helt saknar
garanti.Om du nu ändå skulle få tag på ett schysst chassi och tänker bygga en komplett vagn så behöver du följande:Ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, sittdelsbastyg, varukorg och topptyg. Regnskydd, myggnät och underhållskit om du så önskar. Om du dessutom behöver liggdel så skall du komplettera med liggdelsbastyg, madrass, bottenplatta samt två små plastbitar till liggdelen. Om du inte får tag på riktigt billiga delar så lönar det sig inte att bygga själv tyvärr... Kolla gärna i bloggen (adressen står i TS) för lite prisuppgifter och annan intressant fakta.
Tackar för svar! Det verkar alldeles för komplicerat för mig eftersom jag inte känner till vagnen tillräckligt väl. Har försökt ett tag att få tag i nån vettig på blocket men när de 2 år gamla ändå kostar runt 5.500-6000 så kanske det är lika bra att satsa på en ny och få garanti med på köpet(+ ett bra andrahandsvärde). Efter att ha läst i tråden verkar det ju ändå som om det kan förekomma problem med vissa vagnar och då kan det ju vara skönt att ha garanti.
Nu är jag sååå sugen på en brun eller en denim.. :)