• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Chaplin skrev 2008-06-28 20:59:11 följande:
    Gissa vad vi har köpt idag??? En Cameleon med grå bas och orange topp! Gissa om jag är supernöjd!!!
    Grattis! Du kommer att bli nöjdare och nöjdare för varje promenad!
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-06-28 21:00:36 följande:
    Många chassin som är till salu är defekta tyvärr. Om höjden justeras med skruvar så är det sannolikt OK men om det är snäppfästen så skulle jag inte köpa begagnat eftersom man då helt saknar garanti.Om du nu ändå skulle få tag på ett schysst chassi och tänker bygga en komplett vagn så behöver du följande:Ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, sittdelsbastyg, varukorg och topptyg. Regnskydd, myggnät och underhållskit om du så önskar. Om du dessutom behöver liggdel så skall du komplettera med liggdelsbastyg, madrass, bottenplatta samt två små plastbitar till liggdelen. Om du inte får tag på riktigt billiga delar så lönar det sig inte att bygga själv tyvärr... Kolla gärna i bloggen (adressen står i TS) för lite prisuppgifter och annan intressant fakta.
    Ja, och så hjul såklart!
  • Minxy

Skulle vilja ställa en fråga gällande en sittdyna till Bugaboo.
    Ni som syr egna - har ni först köpt en fabriksgjord sittdyna och sedan bara sytt ny klädsel till den, eller har ni sytt en helt ny dyna?
    Hur gör man?? Jag vill ju också pimpa min bugga!!

Leo kom till oss 16/2
  • Noiis

Vilka är det som har gråbas?? Skulle vilja smyg kika lite på bilder med gråbas och olika kombinationer Generad Är väldigt sugen på att köpa en ny bas :D

• AsfaltsBlomma

Hur är det nu? Visst funkar det med en Cameleon ram på ett Frog chassi??!!

Vill eller rättare sagt SKA ha en denim Cam klädsel snart men är så kluven om jag ska behålla Frog chassit eller satsa på en Cam. Gillar ju egentligen att det inte är justerbart handtag, känns säkrare så. Och då är det bara en Cam ram jag vill ha just för att den är lite större. Jobbigt med dessa valmöjligheter..

• SStina
    Minxy skrev 2008-06-28 22:22:44 följande:
    Skulle vilja ställa en fråga gällande en sittdyna till Bugaboo.Ni som syr egna - har ni först köpt en fabriksgjord sittdyna och sedan bara sytt ny klädsel till den, eller har ni sytt en helt ny dyna? Hur gör man?? Jag vill ju också pimpa min bugga!!
    Jag har helt och hållet måtta mej fram till min dyna...ryggmått och sittdelen så lång som jag vill att den ska vara och så bredden på olika ställen och sedan märkt ut var fempunktbältet ska fram...allt detta på ett mönsterpapper.....och sedan klippt efter detta mönster....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Minxy
    SStina skrev 2008-06-28 22:35:12 följande:
    Jag har helt och hållet måtta mej fram till min dyna...ryggmått och sittdelen så lång som jag vill att den ska vara och så bredden på olika ställen och sedan märkt ut var fempunktbältet ska fram...allt detta på ett mönsterpapper.....och sedan klippt efter detta mönster....
    Aha. Hmmm... var det svårt? Har du en "high-tech"-symaskin eller bara en vanlig?
    Stoppningen då? Vanligt skumgummi? Hur tjockt? 2 cm eller tunnare/tjockare?
    Många frågor nu
    Leo kom till oss 16/2
  • loveliva
    Noas mamma skrev 2008-06-28 22:25:21 följande:
    Vilka är det som har gråbas?? Skulle vilja smyg kika lite på bilder med gråbas och olika kombinationer  Är väldigt sugen på att köpa en ny bas :D
    JAg har grå bas
  • Chaplin

Jag har grå bas, med orange canvastop. Har ingen bild nu, men kan försöka komma ihåg att fixa till imorgon.

Noas mamma skrev 2008-06-28 22:25:21 följande:

Vilka är det som har gråbas?? Skulle vilja smyg kika lite på bilder med gråbas och olika kombinationer  Är väldigt sugen på att köpa en ny bas :D
  • Micjah

Ni som betällt vagn från USA??
    Vilken sida har ni beställt ifrån då?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14