• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Boomchakalaka
    martina78 skrev 2008-06-27 14:21:28 följande:
    Min snart 3åriga tös åker bara vagn ibland men hon älskar lillebrors bugga, vill gärna sitta och mysa i den och ha vakenvila ibland eftersom hon slutat sova middag nu - hon sitter bra men har lite trångt under sufflan i liggläget dock men så är hon ju en stooor tjejja på över 1 m och väger väl runt 16kg också...Jag valde att köpa en ny pga av garantin och så fick jag färgen jag ville ha mest och det var tur för jag är inne på mitt andra chassi för de två första har glidit - vad skulle man gjort om man köpt beggad då???Kidzshopen har jag bara gott att berätta om, THJ här i tråden är en av ägarna så oftast går det att få snabba svar här också...
    Tack för svar. Bra att så stora barn får plats i vagen. Har du haft TVÅ strulande chassin alltså? Fy fasen -nej ska jag ha en så får det lov och bli en ny helt enkelt! Skulle kanske ha möjlighet att köpa en bugga i USA men hur blir det då tro? Funkar väl inte garantin väl? Eller finns det "världsgaranti"?
  • Boomchakalaka
    mamma2003 skrev 2008-06-27 15:27:09 följande:
    Fast jag håller inte med! Tänk att vara tvungen att släpa runt på en Brio Sitty varenda helg, varenda utflykt, varenda semester. Hu! Sittyn går ju inte ens att vila/sova vettigt i. Nej, en Bugaboo är precis vad du behöver!
    Hahaha! Tänk nu känns det SÅÅ mkt bättre.....buggan är inte en onödig utgift på 9000!

Hoppas du inte tar illa upp leson76, jag förstår dina tankegångar, har faktiskt själv haft dom......
  • Fröken Småland
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 15:47:28 följande:
    Hahaha! Tänk nu känns det SÅÅ mkt bättre.....buggan är inte en onödig utgift på 9000!Hoppas du inte tar illa upp leson76, jag förstår dina tankegångar, har faktiskt själv haft dom......
    Nej, buggan är en nödvändig investering .

Skämt åsido så visst är det mycket pengar men den är väl värd det! Det är en av de billigare vagnarna att äga tror jag om man räknar in andrahandsvärdet som är skyhögt. Och det kan ju ta flera år innan det blir syskon så det är lika bra att köpa nu så har du nytta och glädje av den längre.
  • trullsa

Mammsen: Jag hade exakt likadant på min gecko när liggdelen var på. Störde mej enormt på det. Påpekade det för affären där jag köpte den och dom sa att det skulle vara så, men det tror jag inte alls på. Har för mej att jag läste i en jättegammal bb-tråd på den tiden då många fler hade gecko, att det var ett problem många hade, man kan släppa ut lite luft ur bakhjulen så kan det bli lite bättre. Var själv inne på med min gecko att tillverka nån sorts distanser att sätta emellan för det är ju som att det är ett glapp mellan liggdel och där man klickar på den.

• SStina

Nej det kan vara olika från dagis till dagis.....vissa säger ju dagisfröknarna åt de andra barnen så fort dom set att de är påväg att klättra upp i vagnarna....

Det var lite därför som jag köpte en begagnad Bugga Cam för att kunna ha till dagis för jag vill inte ha barn klättra i min nya UJ......FlörtOch alla dagis i staden som vi bor i så förvaras alla vagnar uteFundersamvilket är tråkigt dock under tak....

Men det är ett tag kvar till dagis start dör vår del....

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Kajsan

Nån som vill lägga in min brun/denim med fitn väska óch Bugaboofilt i bildtråden? Och min nya fina rutiga suflett?

• SStina

Ursäkta mitt stavfel här ovan.....dagis start för våran del....ska det ståFlörtinte dör

• SStina
    Kajsan skrev 2008-06-27 17:09:04 följande:
    Nån som vill lägga in min brun/denim med fitn väska óch Bugaboofilt i bildtråden? Och min nya fina rutiga suflett?
    Himmel o pannakaka ......Kajsan...var har du fått tag i den rutiga sufletten....jag är avundsjukFörvånadpå dej.
  • modestyclara
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 13:23:10 följande:
    Hej alla Bugga-fantaster!Har varit här inne och smygläst nu ett tag och har lärt mig jätte mkt -tack!! Men nu skulle jag behöva lite råd -håller på och blir galen av funderande. ;)Jag har kommit fram till att jag bara måste ha en bugaboo cam! :)Men frågan är vad jag ska köpa -ny eller beggad? Guldklimpen är ett år precis och vi planerar syskon framöver. Begg-priset är ju ofta så högt. Ett par tre år gammla för ca 6000. Och då kan man köpa en ny för strax under 9000 och dessutom få garanti tex för strulande chassi som jag läst om. Men....det är ju mkt pengar! Är det värt det? Kan man verkligen ha vagnen tills barnet blir 3-4 år -får de plats då? Tycker det ser lite taight ut nu med min 1-åring.Brukar det vara strul med vagnar som är ett par år? Skulle ju kännas säkrare att köpa ny......Vad säger ni? Har ni nått råd? Har sett att kidzshopen får bra omdömme här inne. Är det någon som har erfarenhet av kopabarnvagn.se? De har nämligen vagnen jag vill ha (denim) hemma så jag skulle kunna få den på tisdag......................om jag nu ska köpa ny alltså ;)Oj det blev långt, förlåt, hoppas någon har ork att svara.
    Fördelen med begagnad är att du får gamla chassit med garanterat strulfri höjdjustering av handtaget. fördelen med ny är ju garantin och om du ändå tänkt dig fler barn så skulle jag rek. en ny. Min dotter på 3 år sitter bra i geckon som rä mindre än camen så jag är helt övertygad om att man aldrig behöver någon annan vagn.
  • Villefranche sur mer

Yeah jag har min vagn hemma!!! HAr precis monterat den. Puh. MEN, tänka sig att det kommer ett men...hur f*n sätter man på varukorgen???
    Blir skogstokig! Säker super enkelt men jag fattar inget!
    Var fäster man den typ???

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14