• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lokatt

tackar.
    Jo jag har ju insett vad mycket fina saker det finns till.

Nån som beställer från usa, borde bli billigare med tanke på att dollarn är låg, eller?

• fröken ida
    Lokatt skrev 2008-06-30 08:56:21 följande:
    tackar. Jo jag har ju insett vad mycket fina saker det finns till. Nån som beställer från usa, borde bli billigare med tanke på att dollarn är låg, eller?
    Problemet är att det är få webshops som skickar till SVerige, dessutom finns ju alltid risken att åka på tull
    Älskade Edvin
  • Preggie

Puffar min egen fråga lite :)

Jag har fått erbjudande om att köpa en jättefin Bugga från 2005 för 5.500 kr. Är det ett ok pris? Jag gillar färgen jättemycket, grå bas och brun topp så den kommer jag inte behöva byta med en gång.

Den är köpt i Sverige, det som ingår är ligg-sittdel, stödbåge, myggnät, regnskydd, instruktionsdvd, pump och tryckmätare till hjulen. Bastyg i mörkgrått till liggdel-sittdel-varukorg. Topptyg i brun canvas + ett extra liggdelslock i rosa fleece som aldrig är använt.
    Det bruna topptyget är nyligen inköpt.

Min fråga är alltså om ni tycker priset är ok?

• Hepa

Hej hej, kikar in här för att få lite smakråd. Jag har redan börjat fundera på hur jag ska bädda i Bugaboo Cameleon i vinter. Det är första gången jag kommer att använda sittdelen då.
    Jag har en grå/svart Bugga och funderar på att ha vitt fårskinn och offwhite Bugaboo åkpåse. Men är det tråkigt tycker ni att ha Bugaboos egna åkpåse? Vilka åkpåsar passar annars i Buggan?

• Fröken Småland
    Preggie skrev 2008-06-30 09:26:23 följande:
    Puffar min egen fråga lite :)Jag har fått erbjudande om att köpa en jättefin Bugga från 2005 för 5.500 kr. Är det ett ok pris? Jag gillar färgen jättemycket, grå bas och brun topp så den kommer jag inte behöva byta med en gång.Den är köpt i Sverige, det som ingår är ligg-sittdel, stödbåge, myggnät, regnskydd, instruktionsdvd, pump och tryckmätare till hjulen. Bastyg i mörkgrått till liggdel-sittdel-varukorg. Topptyg i brun canvas + ett extra liggdelslock i rosa fleece som aldrig är använt. Det bruna topptyget är nyligen inköpt.Min fråga är alltså om ni tycker priset är ok?
    Jag tycker att det är en femhundring för mycket eller att det saknas en åkpåse till det priset. Vagnen är ju ändå tre år gammal. Men såklart är det skicket som är den viktigaste parametern när det gäller priset.
  • Preggie
    mamma2003 skrev 2008-06-30 09:40:57 följande:
    Jag tycker att det är en femhundring för mycket eller att det saknas en åkpåse till det priset. Vagnen är ju ändå tre år gammal. Men såklart är det skicket som är den viktigaste parametern när det gäller priset.
    Jag har också tänk att försöka pruta ner det en femhundring. Är ganska dålig på att pruta dock... Jag har svarat på en annons där den ligger ute för 5500, det är inte fräckt att pruta då? Ska jag säga att priset är lite högt och erbjuda 5000 eller ska jag bara fråga om det är prutbart och erbjuda typ 4700 så att vi sen kanske landar på 5000? Om de propsar på 5500 är det kanske inte hela världen att betala en femhundring extra heller men som sagt, 5000 är det som jag helst vill betala för den.. Kanske lite OT, men jag behöver jobba på mina prutnings-skills ;)
  • Preggie

Oj, den är från 2006 menade jag, alltså 2 år gammal!

• fröken ida
    Preggie skrev 2008-06-30 09:46:27 följande:
    Jag har också tänk att försöka pruta ner det en femhundring. Är ganska dålig på att pruta dock... Jag har svarat på en annons där den ligger ute för 5500, det är inte fräckt att pruta då? Ska jag säga att priset är lite högt och erbjuda 5000 eller ska jag bara fråga om det är prutbart och erbjuda typ 4700 så att vi sen kanske landar på 5000? Om de propsar på 5500 är det kanske inte hela världen att betala en femhundring extra heller men som sagt, 5000 är det som jag helst vill betala för den.. Kanske lite OT, men jag behöver jobba på mina prutnings-skills ;)
    När jag lägger ut saker på Blocket brukar jag alltid lägga till någon femhundring mer än vad jag vill ha som minst just därför att folk kan pruta. Jag skulle definitivt försöka om du inte känner personen ifråga. Du märker ju om det funkar och annars är det väl bara att köpa vagnen för det priset säljaren vill ha om du kan tänkas betala det
    Älskade Edvin
  • FridaLee
    Preggie skrev 2008-06-30 09:46:27 följande:
    Klart du ska kolla om de går med på 5000:- har sålt massor av vagnar och viss prutmån finns ju alltid på priset, allt för att både köpare och säljare ska bli nöjda
  • SStina

Preggie...det är bara att tuffa till sig lite och sätta igång att pruta.....när dom ligger på 5500kr så springer dom inte iväg direkt....Lycka till.....förrästen när dom ligger iden prisklassen så dyker det ganska snart upp en igen i den prisklassen och den färgkomb....

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14