• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Ms Kanga
    Ms Ms Kanga skrev 2008-06-30 16:52:53 följande:
    Grattis, det ska vara 30 grader och utan sköljmedel
    Kom ihåg att ta ur plastplattan ur varukorgen innan tvätt så att varukorgen inte går sönder
  • Fröken Småland
    Preggie skrev 2008-06-30 16:44:50 följande:
    Tjooohooooo! Nu har jag min fina vagn! Jag gick ut hårt med 4700 och vi landade på 5000, känns helt ok och den är superduperfin! Måste bara göra rent den lite, säljaren hade katt och jag är allergisk. Ni som tvättar era klädslar, funkar det i 40 grader eller är det 30 som gäller?Tackar för allt pepp!
    Grattis! 30 grader, bara lite tvättmedel och inget sköljmedel.
  • Preggie

Tack för tipsen, får åka hem till mamma och tvätta.. våran oldie goldie maskin har bara 40 grader som lägst :)

• Noiis
    ängeln83 skrev 2008-06-30 08:43:03 följande:
    Visst är den Den blå färgen är jätte fin, jag brukar inte gilla blått annars, men denna är läcker.Jag funderar på att köpa offwhite top också, riktigt snyggt.
    Det blev en grå bas och en klar blå top i dagGlad min granne kolla rätt konstigt på mig, åkte in till stan med sand bas oc brun top och kommer hem med en vagn med grå bas och blå top Glad men jag är så nöjd!!!! japp offwhite är så snyggt men de va ingen som hade den hemma... tur var ju de för jag hade nog inte kunnat välja.
  • Noiis
    Muppsan skrev 2008-06-30 12:44:35 följande:
    Är det någon som har klämt och känt på Bugaboos egna babyskydd?- Jag är lite småsugen på att köpa ett sådant till bebisen men har ingen butik i närheten som säljer det (eller några andra Bugaboo-prylar överhuvudtaget).Tror ni att det är ett bra köp, eller ska man satsa på något annat babyskydd? Till sonen hade vi en AktaGraco och en sådan köper vi inte igen i alla fall!
    Jag har kännt och klämt på den :D jag hade köpt den om den hade funnits i handeln när jag var på jakt efter ett babyskydd. Det enda som jag tyckte var negativt med den va att solskyddet såg lite litet ut. Men när jag har kollat på bilder på den så ser det inte ut som att solskyddet ska vara speciellt litet... kan kanske va så att solskyddet satt fel?!Fundersam Sen så tycker jag inte att pris skillnaden är stor mellan den och andra solskydd. Har för mig att jag betalade samma för mitt som bugaboo tar för sitt. Men jag skulle endå av vakta lite för att se vad folk säger i olika tester och så. Den hade ju inte fått säljas om den inte höll den svenska standarden. Men jag hade endå väntat.  Annars så ser skyddet exakt likadant ut i verkligheten som på bild! Inga överaskningar ;)
  • Muppsan

Noas mamma: Tack för svaret! Ja, det är just det att det är alldeles nytt som "oroar" mig lite. Fast som du säger så skulle det ju inte få säljas om det inte levde upp till svenska säkerhetsstandard! Tur att jag har tid att bestämma mig - bebis kommer inte förrän i slutet av året! Skrattande

• Teresia78
    Muppsan skrev 2008-06-30 12:44:35 följande:
     Till sonen hade vi en AktaGraco och en sådan köper vi inte igen i alla fall!
    Varför inte en Akta Graco?? *nyfiken*
    Leo mammas prins!
  • Muppsan
    Teresia78 skrev 2008-06-30 18:51:56 följande:
    Varför inte en Akta Graco?? *nyfiken*
    Jag tyckte inte om den. Sonen satt otroligt dåligt i den, och så var den stor och klumpig. Nä usch... En sådan vill jag inte ha igen! Räcka ut tungan
  • mini2007

Lite OT, men det var ju uppe på diskussion tidigare...

Vart kunde man hitta Aussie´s 50 spf filt billigast?

Och när i juli kommer blåa och offwhite sommarsufletterna i canvas?

• fröken ida
    mini2007 skrev 2008-06-30 19:10:33 följande:
    Lite OT, men det var ju uppe på diskussion tidigare...Vart kunde man hitta Aussie´s 50 spf filt billigast?Och när i juli kommer blåa och offwhite sommarsufletterna i canvas?
    familjetorget.se tror jag är billigast om man väger in frakten också
    Älskade Edvin
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14