• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • SStina
    Minxy skrev 2008-06-28 22:45:54 följande:
    Aha. Hmmm... var det svårt? Har du en "high-tech"-symaskin eller bara en vanlig? Stoppningen då? Vanligt skumgummi? Hur tjockt? 2 cm eller tunnare/tjockare?Många frågor nu
    Nej det är enkelt...kan man sy gardiner så fixar man en dyna oxå ...min symaskin har gått sönder så jag stack iväg och köpte en värstingsymaskin IKEA .....hi hi det går superbra att sy med en sådan
    Visst igentligen så ska det vara skumgummi emellan men fick inte tag på något....så jag tog tvålager flecee och sedan ett lager av det tyg som är på ovansidan.....kantade med satinsneslå runt om.....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Teresia78
    Muppsan skrev 2008-06-30 18:53:05 följande:
    Jag tyckte inte om den. Sonen satt otroligt dåligt i den, och så var den stor och klumpig. Nä usch... En sådan vill jag inte ha igen!
    Skrattande tur att smaken är som baken för vi gillar våran jättemycket! Skrattande
    Leo mammas prins!
  • Muppsan
    Teresia78 skrev 2008-06-30 19:53:46 följande:
     tur att smaken är som baken för vi gillar våran jättemycket!
    Tur det! Skrattande
    Jag vet inte om han satt extra dåligt i den eftersom han var prematur och rätt liten... Men nja... Det blir inte en sådan igen för oss! Flört
  • Ms Kanga
    SStina skrev 2008-06-30 19:33:07 följande:
    Nej det är enkelt...kan man sy gardiner så fixar man en dyna oxå...min symaskin har gått sönder så jag stack iväg och köpte en värstingsymaskin IKEA .....hi hi det går superbra att sy med en sådanVisst igentligen så ska det vara skumgummi emellan men fick inte tag på något....så jag tog tvålager flecee och sedan ett lager av det tyg som är på ovansidan.....kantade med satinsneslå runt om.....
    jag använder vadd på metervara som är 2 cm tjock. funkar jättebra
  • Kajsan
    Muppsan skrev 2008-06-30 19:55:06 följande:
    Tur det! Jag vet inte om han satt extra dåligt i den eftersom han var prematur och rätt liten... Men nja... Det blir inte en sådan igen för oss!
    Ja, det tror jag.
    Vår kotte satt som en säck potatis första veckan, men sen satt hon jättebra när hon fick lite styrsel på kroppen.
  • Muppsan
    Kajsan skrev 2008-06-30 19:59:33 följande:
    Ja, det tror jag.Vår kotte satt som en säck potatis första veckan, men sen satt hon jättebra när hon fick lite styrsel på kroppen.
    Säkert berodde det på det... Men nu är jag sugen att "testa" ett annat babyskydd! Räcka ut tunganSkrattande
  • SStina
    Ms Ms Kanga skrev 2008-06-30 19:59:25 följande:
    jag använder vadd på metervara som är 2 cm tjock. funkar jättebra
    Ja det funkar ju bra med vadd....men i min stoooora stad så är det så enkelt att få tag i vad eller skumgummi....not här finns inget....så därför min lösning.....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Micjah

Dags att tvätta åkpåsen...
    Kan man tvätta i 30grader eller är det handtvätt som gäller?

• Lille Mammsen
    SStina skrev 2008-06-30 19:33:07 följande:
    Nej det är enkelt...kan man sy gardiner så fixar man en dyna oxå...min symaskin har gått sönder så jag stack iväg och köpte en värstingsymaskin IKEA .....hi hi det går superbra att sy med en sådanVisst igentligen så ska det vara skumgummi emellan men fick inte tag på något....så jag tog tvålager flecee och sedan ett lager av det tyg som är på ovansidan.....kantade med satinsneslå runt om.....
    Varit lite inne på IKEA´s då jag typ aldrig syr och typ inte kan & den va väl billig...eller?? Vill ha en OM jag nu skulle få för mig att sy Du men ar att denna skulle duga till mig då? Va var det den kosta nu igen??
  • Tullemi

Jag har oxå kollat på IKEA´s symaskin för 559:-. Klarar de 3-4  vanligaste sömmar och även knapphål. Räcker gott å väl för mig. Men frågar är då: Är den OK?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14