• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • angiee

Hej!

Jag har en bugaboo cam som är inköpt & använd from 17 okt 2007. Nu har chassit börjat KNAKA / BRAKA & klåter hej villt. Känns som den kommer braka ihop när som
    Värst såklart när min flicka sitter i vagnen & det känns ohållbart, Har smort & donat med vagnen men det ger inget resultat.
    Ringde BONTI sthlm där vagnen är inköpt & dom sa att jag skulle komma in & se om dom kan smörja upp vagnen. Jag vet ju att det inte kommer fungera, så jag vill gärna försöka få ett nytt chassi. Tycker knappt att det går att köra vagnen för att den för ett sådant liv. Den ska väl absolut hålla med än 8 månader när den kostar närmare 10.000 inkl alla tillbehör?!?!?
    Någon som vet hur "hårda" dom är på reklamationer eller vad jag kan "trycka" på när jag vill ha ett nytt chassi?
    Om BONTI säger nej, kan jag vända mig direkt till BUgaboo då? Jag har för mig att dom vill att man vänder sig direkt till återförsäljaren nämligen?
    TIPS? ERFARENHETER?
    ღ ♥ ღ Vendla ღ ♥ ღ www.underbaramirakel.blogspot.com
  • CanelaCaliente

Amen hej angiee

Jag och mannen som snackar om att kanske köpa en bugga! Det e ju skitdåligt att den du har ska knaka och så redan nu!
    Det hade ju varit smidigast om ni hade fått ett nytt chassi! Att de alltid ska envisas med reparationer, smörjning o så!
    Hoppas ni får nytt!! Det borde man ju få med de priset som de går ut med!
    Är du för övrigt nöjd med vagnen?

• CanelaCaliente

Skulle ju fråga *glömde* om vad det e för skillnad på Gecko och Cameleon?

• angiee

CC

Dom vill ju göra det som är billigast för dom säkert.
    I övrigt är jag supernöjd med vagnen. Smidigare/ lättare vagn får man leta efter. Värd varenda krona förutom knaket som nu är på min vagn
    ღ ♥ ღ Vendla ღ ♥ ღ www.underbaramirakel.blogspot.com
  • mammatill2härligavildar

Ojojoj vad jag har tjatat på er några gånger om skötväskor. Har i allafall äntligen bestämt mig (och beställt) en Ju Ju väska. Blev en BeTween. Den verkar smidig o endå rymlig, vad jag nu oroar mig lite för är att jag kanske borde tagit en BeAll i stället eftersom den är större.

Nån som har en BeTween? Tycker ni den räcker? Hänger den bra på Buggan?

• Senap
    Noas mamma skrev 2008-07-04 00:56:34 följande:
    Använder ni buggans egna myggnät? eller har ni köpt ett annat? jag tyckte att det var rätt dålig, täcker inte helt om kanterna (vid suffletten) och fastnar i karddborren... eller är det bara jag som e korkad och satt de fel???
    Nej, det suger. Jag har ett urläckert *ironi* nät från Trullsa istället. Det kan man slå in hela vagnen i - typ
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Dis

Har du inte fått det fixat än? Jag är på gång att köpa en cam igen,om ca 2 veckor när jag sålt lite av lite grejjor.fick iallafall brion såld förra veckan.
    Först var jag inne på denim offwhite (men offwhita topparna kan se så skrynkliga ut:( så nu lutar det åt en helbrun med brunt parasoll och blå molndyna . Det blir väl fint?

angiee skrev 2008-07-04 08:23:45 följande:
    Hej!Jag har en bugaboo cam som är inköpt & använd from 17 okt 2007. Nu har chassit börjat KNAKA / BRAKA & klåter hej villt. Känns som den kommer braka ihop när som Värst såklart när min flicka sitter i vagnen & det känns ohållbart, Har smort & donat med vagnen men det ger inget resultat.Ringde BONTI sthlm där vagnen är inköpt & dom sa att jag skulle komma in & se om dom kan smörja upp vagnen. Jag vet ju att det inte kommer fungera, så jag vill gärna försöka få ett nytt chassi. Tycker knappt att det går att köra vagnen för att den för ett sådant liv. Den ska väl absolut hålla med än 8 månader när den kostar närmare 10.000 inkl alla tillbehör?!?!?Någon som vet hur "hårda" dom är på reklamationer eller vad jag kan "trycka" på när jag vill ha ett nytt chassi?Om BONTI säger nej, kan jag vända mig direkt till BUgaboo då? Jag har för mig att dom vill att man vänder sig direkt till återförsäljaren nämligen?TIPS? ERFARENHETER?
  • mammatill2härligavildar
    Mållgan skrev 2008-07-04 09:15:55 följande:
    Ojojoj vad jag har tjatat på er några gånger om skötväskor. Har i allafall äntligen bestämt mig (och beställt) en Ju Ju väska. Blev en BeTween. Den verkar smidig o endå rymlig, vad jag nu oroar mig lite för är att jag kanske borde tagit en BeAll i stället eftersom den är större. Nån som har en BeTween? Tycker ni den räcker? Hänger den bra på Buggan?
    Ändrade till en BeAll. Skiljer ju så lite i pengar så det kändes bäst. Så nu slipper ni skötväsketjat från mig=)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14