• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • myHappiness
    Stargirl skrev 2008-08-21 13:11:57 följande:
    Min syster hade röd åkpåse till denim. Det var supersnyggt. Men orange är oxå hur fint som helst. Har aldrig sett den klarblå med denim men det låter superfint!
    Jag har denim med röd påse. Har även skaffat en orange sufflett, men har inte fått den än.
    Tycker denim är fint med alla färger, kanske inte svart då, blir lite trist.
  • Aussielotta

nu har vi varit i affären med vår "sammet-sufflett". Att den var rynkig och slapp förklarade dom med att bugaboo har ändrat alla fleece- och canvastoppar genom att lägga till 1,5 cm mer tyg för att de inte skall slitas ut såsom vår gjorde. Suffletterna har alltså varit lite för mkt spända. Så det kunde vi inte ändra på. Men däremot sa vi till att det ser inte klokt ut att ha 2006tyget på sittdelen och ligglocket men 2007tyget på suffletten. Är ju uppenbarligen två olika tygsorter. Ser knepigt ut. Killen i affären kunde inte ge svar på detta utan på måndag skulel ansvarig ringa oss och berätta om vi fick byta även de andra delarna så det ser lika ut. *hoppas*.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Stargirl
    Aussielotta skrev 2008-08-21 13:35:54 följande:
    nu har vi varit i affären med vår "sammet-sufflett". Att den var rynkig och slapp förklarade dom med att bugaboo har ändrat alla fleece- och canvastoppar genom att lägga till 1,5 cm mer tyg för att de inte skall slitas ut såsom vår gjorde. Suffletterna har alltså varit lite för mkt spända. Så det kunde vi inte ändra på. Men däremot sa vi till att det ser inte klokt ut att ha 2006tyget på sittdelen och ligglocket men 2007tyget på suffletten. Är ju uppenbarligen två olika tygsorter. Ser knepigt ut. Killen i affären kunde inte ge svar på detta utan på måndag skulel ansvarig ringa oss och berätta om vi fick byta även de andra delarna så det ser lika ut. *hoppas*.
    Det är ingen skillnad på tygerna om färgen är den samma.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Aussielotta

Stargirl --> Det är samma färg, men det är verkligen skillnad på tyget. Det känns hårdare och inte lika tjockt som fleecen från 2006. Till och med min sambo känner skillnaden. Men jag kan ha fel såklart.  Ser iallafall märklgit ut med en "slät" sammetsaktig sufflett och en fleece"nopprig"/fleecig (eller vad man skall kalla det) sittdelsöverdrag (som vi för övrigt ALDRIG använt och kan därför inte blivit noppig av den anledningen).

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Krokodil
    Dansing skrev 2008-08-21 12:09:26 följande:
    Har ni sett "ledlights" po IKEA? Ser nästan likadant ut som Babytrader's fast priset är finare, 49:- för 2. Kanske blir bra till vinter.
    Vad heter de på IKEA? Letar på deras webb, men kan inte hitta bland barnsäkerhetsprodukter eller i sökfunktionen.
  • FinalFantasy

Lokatt dissar min ide om att bygga en egen bugaboo syskonvagn Tänkte ta två singlar, stålla dem brevid varandra och slå ihop chassin med buntband Man får väl undvika rulltrappor ramp mm bara

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Stargirl
    Aussielotta skrev 2008-08-21 13:48:41 följande:
    Stargirl --> Det är samma färg, men det är verkligen skillnad på tyget. Det känns hårdare och inte lika tjockt som fleecen från 2006. Till och med min sambo känner skillnaden. Men jag kan ha fel såklart.  Ser iallafall märklgit ut med en "slät" sammetsaktig sufflett och en fleece"nopprig"/fleecig (eller vad man skall kalla det) sittdelsöverdrag (som vi för övrigt ALDRIG använt och kan därför inte blivit noppig av den anledningen).
    Jaaa, de gamla sufletterna var tjockare och de nya tunnare. De gamla tillverkas inte längre. Bugaboo hittade ett sätt att göra samma vattentäthet och vindtäthet med mindre tyg. Men tyget är den samma. Men de delarna som är använda har ju slitits säkert. Men det är ju att vänta o se vad de säger.
    *~Bugaboo RULES~*
  • mamma på vift
    myHappiness skrev 2008-08-21 13:33:21 följande:
    Jag har denim med röd påse. Har även skaffat en orange sufflett, men har inte fått den än.Tycker denim är fint med alla färger, kanske inte svart då, blir lite trist.
    Ja det lutar lite mer åt en röd faktiskt...då kan ju grodan ha i stort sett alla färger som finns på kläderna oxå sen har jag ett så gulligt tyg här hemma som jag tänkt sy sufflett av och de e rött...så röd åkpåse kanske det blir ändå
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Liinda83

Anna 78 skrev 2008-08-21 13:10:20 följande:

Hej! Funderar starkt på att köpa en Bugaboo Bee till vår son som snart är 7 månader. Har läst en del om den här på FL och har förstått att många använder den som "extra-vagn". Funkar det inte bra att bara ha den eller är den mer som en shopping/resevagn?
    Jag tycker att den går att använda som endavagn, till ett lite större barn iallafall.
    Min son är 1½ och sen vi köpte Bee har kanske camen används max 5 ggr på typ 3 månader.
  • AnniPanni
    Krokodil skrev 2008-08-21 13:49:08 följande:
    Vad heter de på IKEA? Letar på deras webb, men kan inte hitta bland barnsäkerhetsprodukter eller i sökfunktionen.
    Vette tusan vad de heter, hitta de inte på nätet heller men så här ser de ut:
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14