• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lokatt
    FinalFantasy skrev 2008-08-21 13:50:24 följande:
    Lokatt dissar min ide om att bygga en egen bugaboo syskonvagn Tänkte ta två singlar, stålla dem brevid varandra och slå ihop chassin med buntband Man får väl undvika rulltrappor ramp mm bara
    du glömde detaljen om att alla klädsel delar ska vara olika oxå nice...
  • Krokodil
    Svar på #7288
    AnniPanni skrev 2008-08-21 14:08:19 följande:
    Vette tusan vad de heter, hitta de inte på nätet heller men så här ser de ut:
    Mailar IKEA och frågar, man vill ju inte gärna åka ut i onödan om de är slut eller så. Verkar ju kanonbra! Har just köpt en Cam till väntade bebisen och undrade just över att jag inte ser några reflexer någonstans som ofta finns på andra märken. Vet ni andra om det är något på buggan som är reflex fast det inte syns. Bra tips på reflexer att sätta på chassit? Vill helst slippa massa hängande krafs. Tyckte led-ljusen såg små och snygga ut.
  • Lokatt
    Krokodil skrev 2008-08-21 14:13:23 följande:
    Svar på #7288
    Mailar IKEA och frågar, man vill ju inte gärna åka ut i onödan om de är slut eller så. Verkar ju kanonbra! Har just köpt en Cam till väntade bebisen och undrade just över att jag inte ser några reflexer någonstans som ofta finns på andra märken. Vet ni andra om det är något på buggan som är reflex fast det inte syns. Bra tips på reflexer att sätta på chassit? Vill helst slippa massa hängande krafs. Tyckte led-ljusen såg små och snygga ut.
    jag har nån typ av liknande lampor, men de är köpta på en barnvagns affär. dock inte packat upp än.
  • AnniPanni
    Svar på #7288 Mailar IKEA och frågar, man vill ju inte gärna åka ut i onödan om de är slut eller så. Verkar ju kanonbra! Har just köpt en Cam till väntade bebisen och undrade just över att jag inte ser några reflexer någonstans som ofta finns på andra märken. Vet ni andra om det är något på buggan som är reflex fast det inte syns. Bra tips på reflexer att sätta på chassit? Vill helst slippa massa hängande krafs. Tyckte led-ljusen såg små och snygga ut.
    Nä några reflexer finns inte på chassit. En reflex är ju "färskvara" och blir dåliga med tiden så därför finns det inga ifrån början.
    Jag har ledljusen (på bilden lyser de men dekan också blinka i två olika hastigheter)och även fastlimmade små reflexer på chassit (som klistermärken typ). Finns på babyaffärer.
  • Stargirl
    Svar på #7288 Mailar IKEA och frågar, man vill ju inte gärna åka ut i onödan om de är slut eller så. Verkar ju kanonbra! Har just köpt en Cam till väntade bebisen och undrade just över att jag inte ser några reflexer någonstans som ofta finns på andra märken. Vet ni andra om det är något på buggan som är reflex fast det inte syns. Bra tips på reflexer att sätta på chassit? Vill helst slippa massa hängande krafs. Tyckte led-ljusen såg små och snygga ut.
    Nej det finns inga reflexer på Bugaboo. Det pga att reflexer är en färskvara (faktiskt) så för att man inte vet hur mycket de lyser efter ett år, två år osv så tycker Bugaboo att man själv ska sätta reflexer och byta ut dem med jämna mellanrum.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Aussielotta

stargirl --> Grejen är att vi inte använt vår sittdelstyg någonting alls och liggdelslocket är också knappt använt. Så det är inte av den anledningen det ser olika ut. Men vi får se vad de säger. Vill som sagt ha alla delar i samma tyg, dvs det tunnare 2007-tyget.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Stargirl
    Aussielotta skrev 2008-08-21 14:26:22 följande:
    stargirl --> Grejen är att vi inte använt vår sittdelstyg någonting alls och liggdelslocket är också knappt använt. Så det är inte av den anledningen det ser olika ut. Men vi får se vad de säger. Vill som sagt ha alla delar i samma tyg, dvs det tunnare 2007-tyget.
    Ja fast liggdelslocket och sittdelstyget är de samma. Det är bara sufletten som skiljer i tjocklek inte i färg.
    Men om både sittdelstyget och liggdelslocket är ngt fel på så bör ni ju kunna reklamera dem oxå?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Mamma Kråkan
    vart i min butik idag och skulle ha en ståbräda...och dom kunde inte få in bugaboos egen förens den 10 tidigast.kan jag beställa den från nätet nånstans? kan ju inte vänta så längeLedsen
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2008-08-21 15:17:19 följande:
    vart i min butik idag och skulle ha en ståbräda...och dom kunde inte få in bugaboos egen förens den 10 tidigast.kan jag beställa den från nätet nånstans? kan ju inte vänta så länge
    www.kidzshop.se kan ha www.sprall.se kan oxå ha.
    *~Bugaboo RULES~*
  • AIE
    Har blivit erbjuden att köpa en beg sittdelsbas för 700kr. Den är aldrig använd men jag tycker det är lite för mkt ändå`?
    Vad tycker ni?
    Emil 030808 o Vilgot 080617 mina prinsar!!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14