• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Liiza
    Knott skrev 2008-06-16 13:59:05 följande:
    Du kan köpa "samples" på MAC-skuggor från www.thebodyneeds.com. Då får en liten burk med eyedust, men de räcker väldigt länge!
    Knott,
    tack för tipset, nu har jag shoppat! Kul!
    Tar det lång tid för leveransen?
  • Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 22:19:51 följande:
    Knott, tack för tipset, nu har jag shoppat! Kul! Tar det lång tid för leveransen?
    Det brukar ta 1-2 veckor om jag minns rätt
  • greeneyes

Jag är jättenöjd med b-bagen. Fick de nagellack fridapida fotat i sin blogg (1nagellack o två nagelstärkare), nån nagelbandscreme, en helstor weleda showercreme, en fullstor jabu'she dagcreme, en brun-utan-solservett, några småprover från yves rocher, nåt lipgloss tror det var från yves rocher samt ett parfymprov på Sarah Jessica Parkers nya parfym. Dock såg jag att fakturan skulle vara betald redan i fredags, vilket jag tycker är väldigt kort tid..

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fridapida
    ixc skrev 2008-06-16 21:47:34 följande:
    Vad skulle ni som är vana att lägga make säga...att de mest vanliga nybörjar felen är?Ni som sminkar er innan jobb, hur lång tid tar ni på er för just ansiktet? Från duschen tills ni går hemifrån- hur ser er procedur ut? Hur lång tid tar det, ca?
    Det finns några "nybörjarfel" som många gör. Ett är att de inte målar eyelinern/kajalstrecket helt intill fransarna. Det är viktigt att jobba ner det svarta i fransraden.
    Ett annat är att man inte suddar kanter. Ögonskuggor ska tonas ut. (Såvida man inte går in för en sådan look)
    Rouge... många tar för mycket och suddar inte ut den. Man vill se fräsch ut, inte se ut som en påskkärring.
    Fel underlag... det värsta av dem alla. Välj en färg som ser ut som din egen, hellre en ljusare än en mörkare. Välj hellre en transparent foundation om du ska ha den dagtid. Fixera med ett puder så den ALDRIG ser oljig ut och lägger sig som en fet hinna över huden. Eller för mycket puder... Ingen människa ser frisk ut om man är helt matt. Underlaget ska vara "osynligt".
    MEN tänk på att det är vad jag tycker. Andra kan vara av annan åsikt. Jag tycker att man ska göra det man själv tycker är snyggt. Jag är helt övertygad om att det finns de som tycker min stil är förfärlig men det stör inte mig. Tvärtom! Det är variationen och den individuella stilen som är intressant.

Hur lång tid? Oj... ingen aning. Allt från 20 minuter till 1,5 timme.
  • Liiza
    Knott skrev 2008-06-16 22:23:07 följande:
    Det brukar ta 1-2 veckor om jag minns rätt
    Kul, spännande!

-------

Någon som har tips på något bra lipgloss, ett som "sitter" bra?
  • Liiza

Linny:

Vilka märken är det på de produkterna du skrev att du använder? De lät som att de kunda vara användbara

"Finishing dust (för att minska synbara porer)"

"Mineralfoundation"

"Finishing dust (för att ge snygg finish och längre hållbarhet"

------

Jag är "ny" på detta, men det är ju sååå kul!
    Därav lite frågor

• Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 22:27:39 följande:
    Kul, spännande! -------Någon som har tips på något bra lipgloss, ett som "sitter" bra?
    Jag är egentligen inte en läppglanstjej utan föredrar läppstift för att jag hatar kletet och att håret fastnar i glosset. MEN, jag har fastnat för L'Oréals glam shine 6h som sitter sjukt bra: makeupoholic.blogspot.com/2008/05/bubbelgumsrosa-gonmakeup.html
  • Liiza
    Knott skrev 2008-06-16 22:36:53 följande:
    Jag är egentligen inte en läppglanstjej utan föredrar läppstift för att jag hatar kletet och att håret fastnar i glosset. MEN, jag har fastnat för L'Oréals glam shine 6h som sitter sjukt bra: makeupoholic.blogspot.com/2008/05/bubbelgumsr...
    Tack för tipset!
    Jag använder inte gloss heller egentligen, men fick för mig att testa igen nu, det kändes lite somrigt!
    Jag ha ett gloss som heter
    "Loreal Glam Shine Juice", så det du tipsar om kanske sitter bättre!
  • greeneyes
    Liiza skrev 2008-06-16 22:41:40 följande:
    Tack för tipset! Jag använder inte gloss heller egentligen, men fick för mig att testa igen nu, det kändes lite somrigt! Jag ha ett gloss som heter"Loreal Glam Shine Juice", så det du tipsar om kanske sitter bättre!
    ääälskar l'oreals gloss, har färgen 06 som är helt underbar som lite ljusare gloss!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!