• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • Dixabilly

Jo att det är nog personen i fråga som skaffar barnet, att en som är 30 kanske är mer omogen och sköter inte om sitt barn mer än en som kanske är 17, det är nog beroende på hur personen är. Har som sagt flera kompisar som blev mammor tidigt och jag har sett exempel på en mamma som är äldre som hade sitt barn med sig ut och söp.
    Förstår ni?
    Det är nog upp till var och en hur mogen och skötsam man är.

Men visst, yngre ÄR omognare, men jag tvekar inte på deras förmåga att vara mammor.
    Missförstå mig inte, är inte ute efter att tjafsa.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • Babusjka
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:38:11 följande:
    Jasså det säger du?? Typiskt äldre människor att lägga sig i hur man upfostrar sitt barn , och dom verkar alltid kunna mer än oss yngre
    Var det mig du svarade till?
  • Dixabilly

Bra skrivet! :)

nynne76 skrev 2008-06-19 13:38:45 följande:
    Jag är ingen ung mamma och hade inte velat få barn tidigare. Att unga föräldrar skulle va sämre föräldrar är förhoppningsvis en myt. Det har ju inte med åldern att göra utan med vilken person man är. Min mamma var 19 år när hon fick mig och hon var ingen vidare mamma men det har ju inte med hennes ålder att göra. Biologiiskt är vi ju gjorda för att få barn när vi är unga, kolla bara på hur många som behöver IVF, där spelar ju åldern en stor roll. Du är säkert den bästa mamman för ditt barn.Stor kram och lycka till!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • SomeOone

ja eftersom du skrev typiskt unga föräldrar att ta åt sig

• Babusjka
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:41:25 följande:
    ja eftersom du skrev typiskt unga föräldrar att ta åt sig
    Så jag är en "äldre förälder"?
  • SomeOone

Jag syftade inte just på dig !!!
    hur ska jag kunna veta det ?

• Kya

ja, jag tror att man står sig själv närmast, och tycker att ens egna val i livet är de bästa valen. man mår bäst när man får klappa sig själv på axeln och tala om vilket bra val man gjorde! därför tycker nog många som har väntat med att skaffa barn att det är en bra idé att vänta, medan unga mammor gärna tycker att det bästa de gjort var att skaffa barn tidigt.

så det handlar inte om mognad vs. omognad utan om ens egna prioriteringar som speglar ens val. hänger ni med?

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??