• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Ja och det står ta det på vilket sätt ni vill ..

Jag får väl oxå ha en åsikt om så många kan ha en åsikt om mig ?

• Babusjka
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:31:50 följande:
    Ja och det står ta det på vilket sätt ni vill ..Jag får väl oxå ha en åsikt om så många kan ha en åsikt om mig ?
    Och typiskt unga föräldrar är att ta åt sig så förbannat och att se kritik överallt.

Unga är inte någon speciellt utsatt grupp, däremot är de dem som ylar mest.

Tyder på, vad?
  • Dixabilly

Vill tillägga att det finns ingen åldersgräns på att bete sig som en snorunge..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • Babusjka
    Dixabilly skrev 2008-06-19 13:34:15 följande:
    Vill tillägga att det finns ingen åldersgräns på att bete sig som en snorunge..
    Nej, men det känns som att sannolikheten är större ju längre ner i åldrarna man kommer..
  • Dixabilly

Ja visst är det så=/

Åldern spelar nog ingen roll, det är personen i fråga som skaffar barnet..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • SomeOone

till Elisabeth84
    och då syftar du på vadå??

• SomeOone

Jasså det säger du?? Typiskt äldre människor att lägga sig i hur man upfostrar sitt barn , och dom verkar alltid kunna mer än oss yngre

• nynne76

Jag är ingen ung mamma och hade inte velat få barn tidigare. Att unga föräldrar skulle va sämre föräldrar är förhoppningsvis en myt. Det har ju inte med åldern att göra utan med vilken person man är. Min mamma var 19 år när hon fick mig och hon var ingen vidare mamma men det har ju inte med hennes ålder att göra. Biologiiskt är vi ju gjorda för att få barn när vi är unga, kolla bara på hur många som behöver IVF, där spelar ju åldern en stor roll.

Du är säkert den bästa mamman för ditt barn.

Stor kram och lycka till!!

• cloudberry79
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:31:50 följande:
    Ja och det står ta det på vilket sätt ni vill ..Jag får väl oxå ha en åsikt om så många kan ha en åsikt om mig ?
    Jag har ingen åsikt alls om åldern, men i vissa individuella fall så uppfyller folk tyvärr alla fördomar.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??