• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Orkidé85: Ja det ska bli trevligt! Jag har faktiskt inte varit ner till augustifesten alls i år!

JAg måste fråga er som kommer härifrån om en sak.
    Vinterkläder till små barn, vad behövs här nere egentligen. (Jag är ju Norrlänning ursprungligen)

Min lilla tjej är förr i början av juni. Hon kommer alltså vara ungefär ett halvår i början av december. Vad kan tänkas vara användbart till en sån under vintern, använder man en varm åkpåse och en svaralre overall typ fleece. Eller köper man en mindre varm åkpåse och en varmare overall eller behöver man ingen åkpåse alls?

Hur tänker ni som har små, eller hur har ni gjort som haft mindre barn över vintern?

• Verbalize

Fika/lunch 27 augusti kl 11 Förslag Villa Nestor

Amlin
    Mina 3 M (Jag=Caroline+ Melvin)
    Ansso + lilla Linnèa
    Soffis79
    Ellen Karamellen + Ellen
    Cissi j e + Elsa
    orkidé85 + August

jag har varit nere onsdag fredag o lördag på festligheterna *pust*

Ang vinterkläder... usch jag tycker själv det är svårt men jag kommer köpa en vinteroverall o så har vi en vanlig åkpåse.... har haft så med mina äldre killar... Men jag kommer nog även köpa en tjockare jacka oxå för dom dagar det är väldigt varmt o soligt ute o när man bara ska åka o handla el springa i varuhusen o shoppa

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • PitraPi

Hej tjejer, här är en relativt nybliven mamma (nu börjar man ju känns sig lite van med mamma-livet) som hittat eran tråd! Har en son som är 3 månader och bor ute i Ensjön med sambo. Hoppas ni har rum för en till här i tråden! Är jättesugen på att prata av mig och lära känna fler mammor i Norrköping! 

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Ansso
    PitraPi skrev 2008-08-24 19:54:31 följande:
    Hej tjejer, här är en relativt nybliven mamma (nu börjar man ju känns sig lite van med mamma-livet) som hittat eran tråd! Har en son som är 3 månader och bor ute i Ensjön med sambo. Hoppas ni har rum för en till här i tråden! Är jättesugen på att prata av mig och lära känna fler mammor i Norrköping! 
    ja du är så välkommen så

Jag va nere på augustifesten fredag o lördag, gick på marknaden båda dagarna & tivolit med kidzen o en väninna med sin familj på fredagen ...Fyrverkeriena hoppade vi över alla dagar då det är så högt för lilla L´s skull ..Igår kväll så hördes fyrverkeriena ända här i
    Skärblacka ! Tänk, det är ändå 1,5 mil o det dånade som åska haha !

Ang. fikat ..är 27:e onsdag ?? Orkar inte kolla i almenackan ^^
    Blessed with 3 miracles -1999-2002-2008
  • Ellen Karamellen

Välkommen PitraPi!

27:e är vad jag vet på onsdag Ska bli riktigt roligt att ses!

Vi var ute på augustifesten på dagen en sväng på fredagen och lördagen. Fyrverkerierna brukar vi titta på, men skippade det i år på grund av ljudnivån, som sagt var . Vi bor dock PRECIS i närheten, så vi var lite rädda för hur Ellen skulle reagera: om hon skulle bli rädd. Det blev hon inte, som tur var. Hon vaknade av dem två gånger och sov igenom dem två gånger, så det får man nog säga gick ganska bra!

• Amlin

Välkommen hit PitraPi. Kika i almanackan om du är ledig och fika sugen på onsdag, då är det tänkt att vi ska träffas för första gången på Villa Nestor.

Vi har studerat fyrverkerierna från förnstret hemmifrån. Vi bor lite för långt bort och set väl bara de aldra högsta av dem. Vi hr fortfarande inte lyckats få våran lilla groda att somna innan den tiden så hon har väl också kikat lite på fyrverkerierna, hon var däremot inte så intresserad.

• Verbalize
    PitraPi skrev 2008-08-24 19:54:31 följande:
    du är så välkommen!

som sagt.... vi ska fika för första gången nu på onsdag den 27:e o det skulle vara kul om du ville komma du oxå *L*
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Soffis79

Välkommen PitraPi, våra vägar har korsats förut

Vi var nere en sväng på barnkarnevalen i lördags men jag blev besviken, det är ju inte alls som förr om åren.. Annars tyckte jag inte det var så mycket att ha...

Angående vinterkläder: Min stora kille Edwin är ju född i januari och vi använde aldrig overall till honom första vintern. Han låg i vagnen, med en handduk under sig, i långärmad body, mjukisbrallor, mjukiströja, tjockare strumpor och mössa, under ett täcke eller en filt eller i åkpåsen. Det räckte bra, han var tom svettig när han låg däri. Iofs blir ju din tjej lite större så hon kommer sitta i vagnen, vi kör med fårskinn, vet inte om jag kommer köpa overall till Gustav som är född i juni, beror ju lite på hur kallt det blir..

Vad skoj det ska bli på onsdag, jag kom på det förut, hade glömt!

• Soffis79

Fika/lunch 27 augusti kl 11 Förslag Villa Nestor

Amlin
    Mina 3 M (Jag=Caroline+ Melvin)
    Ansso + lilla Linnèa
    Soffis79 + Gustav
    Ellen Karamellen + Ellen
    Cissi j e + Elsa
    orkidé85 + August

Flyttar fram listan plus att jag namngav mitt barn

Svar på tråden Mammor i Norrköping??