• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Uj, ja det där med vinterkläder... får ta mig en funderare på vad som behövs. Vi har en overall i 68 som vi ärvt så vi sitter ju inte på backen hur som hellst. MEn vi har inte köpt åkpåse än. Har ni några tips spå vad som är bra till en liten på några månader?

JAg känenr att jag är en fullkomlig novis på området!

• Ansso

suck ....hade skrivt massor ang. vinerkläder o annat o så strulade datan till det så att det inte printades Skrikandes

Så tar nu det viktigaste lite kort ..Vet ej om jag kan följa med på fikat på onsdag, min mellanflicka ligger just nu i feber o är genomförkyld, mannen min jobbar eftermiddag denna vecka dvs börjar han inte förräns kl.15 så det skulle passa bra med fikatiden, men han skulle ev. börja tidigare den dagen hade han lovat om det behövdes då det är extra mkt just nu för han ....
    Så .. är prel. med på fikat o säger till i morrn kväll om jag inte ska med Håll tummarna

• PitraPi

Tackar så mycket för alla välkomnanden!

Har som sagt stött på Soffis79 i en tråd tidigare, även Amlin och jag har träffats tidigare - både i FL-tråd och på riktigt

Jag har öppen förskola för första gången på onsdag men det skulle vara riktigt skoj att träffa er också, ska kolla med sambon om jag kan ta bilen och om jag får ihop tiden.

Ser att ni skriver om kläder inför vintern, känns riktigt svårt! Vi har lånat en gosig overall som funkar i början av vintern och sen köpt en större storlek till slutet av vintern (som om man har koll på hur stora kottarna är då...). Ska köpa fårskinn till vagnen men antar att jag ännu behöver köpa en åkpåse också...

Återkommer om onsdag!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • BertaFilippa Krattkquist

välkommen pitrapi!

jag har oxå funderat massor på vinterkläder.. vet inte alls vad lilleman ska ha på sig! och till vintern kommer han nog ha växt ur liggdelen till vagnen så då blir det sittdelen.. vet inte om åkpåse funkar i den.. jättesvårt! törs inte köpa nån vinteroverall heller med tanke på stlk.. han växer nåt så det knakar. är bara 2,5 månad men har redan stlk 62-68 i kläder!

vad roligt att folket ser fram emot onsdag!
    vilka kommer åka spårvagn dit?

• Ellen Karamellen

Vinterkläder är ett dilemma, tycker jag också.. Vad ska man köpa och i vilken storlek? Hur länge kan man vänta med att handla innan allt tar slut i affärerna?? Är det som kläder för vuxna så är det ju dags att börja snart...

Har inte riktigt bestämt mig ännu för hur jag ska ta mig dit på onsdag - spårvagn, gå eller bil. Allt funkar för mig. Jag antar att dagsformen får bestämma . Regnar det blir det kanske bil... :o)

• Ellen Karamellen

Förresten: ska vi bestämma att vi ses utanför Villa Nestor kl 11,00 imorgon? Så att vi lättare vet vilka vi är...

• Verbalize
    Ellen Karamellen skrev 2008-08-26 10:09:59 följande:
    Förresten: ska vi bestämma att vi ses utanför Villa Nestor kl 11,00 imorgon? Så att vi lättare vet vilka vi är...
    tycker jag låter som en bra idé
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Soffis79

Ellen Karamellen skrev 2008-08-26 10:09:59 följande:

Ja, det låter kanon. Om inte annat så ser man ju alla barnvagnar Jag kommer definitivt gå, bor ju vid Campus så det är inte så långt även om det skulle regna. Om nån vill ta sällskap, hojta!
  • Dysch

Fika/lunch 27 augusti kl 11 Förslag Villa Nestor

Amlin
    Mina 3 M (Jag=Caroline+ Melvin)
    Ansso + lilla Linnèa
    Soffis79 + Gustav
    Ellen Karamellen + Ellen
    Cissi j e + Elsa
    orkidé85 + August
    Dysch + Denniz

Sätter oxå upp mej på listan. Får sätta klockan så vi kommer upp. Vi sover ivanliga fall till 9 - 9.30.
    Bara hoppas på att det blir en bättre natt än i natt. Lilleman han sovit jättdåligt o e på dåligt humör idag o jag e jättetrött.

• Amlin

Vi får nog ta och avhandla ämnet vinterkläder och vinterattribut i vagnen imorgon, verkar vara fler än jag som tycker att det är svårt.

Jag är sugen på att gå, så länge det inte regnar vill säga.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??