• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Mina 3 M: Det tycker jag låter som en bra idé!

• Verbalize

i dag ska jag luncha med ett annat norrköpingsgäng

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Amlin

Igår pratade vi om en extra vaccination man kan köpa till. JAg tänkte kolla på det nu men kan förståss inte komma ihåg va den hette. Någon som vet vilken jag menar?

• Soffis79

Pneumokocker va? Den kommer att ingå i det basutbud de får from 1 januari 2009. Jag frågade min moster om det, hon är infektionssjukssköterska. Hon tyckte att det är onödigt att ge den till friska barn. Den är ju i första hand ämnad för väldigt små barn, människor med dåligt immunförsvar, kroniskt sjuka och gamla. Men när jag frågade på BVC sa de att det avgör man givetvis själv, men de menade att iom att den kommer med i basutbudet from nästa år får man väl anse att den är nödvändig.

• BertaFilippa Krattkquist

hej tjejer!! tack för igår! jätteroligt att träffa er

kan ni gissa vad som hände på vägen hem från villa nestor..?!
    precis när jag kommit fram till hållplatsen kom det fram en tjej med polisbricka och presenterar sig.. jag blir jättechockad och min första tanke är "jag har inte gjort nåt.."
    men hon förklarar direkt (innan jag hinner säga precis vad jag tänker.. ) att dem har span på nån kille som är på väg till hållplatsen och som oxå ska med spårvagnen, och hon undrar om det är ok att hon pratar med mig då och att vi låtsas känna varann.. ja visst säger jag, inga problem! (skitspännande ju!)
    så vi står och pratar om möhippa och min systers nya pojkvän och allt möjligt på spårvagnen sen blir det jag som får hålla ett vakande öga på killen för att inte avslöja henne för mycket haha.. så jäkla spännande! hon frågar om jag har lust att gå av med henne på samma hållplats som han ska av.. självklart, inga problem säger jag! vilka grejer man får vara med om i storstan hahaha..

jag är absolut på att ses igen!
    skriver upp mig på den 5 september..
    kommer antagligen va i motala 10 sep..

• BertaFilippa Krattkquist

Fredag den 5 septemer

Mina 3 M
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Orkidé85 + August

Onsdag den 10 september

Mina 3 M
    Annso +Linnéa
    Amlin
    PitraPi & Emil
    Ellen Karamellen + Ellen
    Soffis 79 & Gustav

• Amlin

Hm, får ta vaccindiskussion med sambon ikväll...

• Ansso
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-08-28 12:47:00 följande:
    hej tjejer!! tack för igår! jätteroligt att träffa er kan ni gissa vad som hände på vägen hem från villa nestor..?! precis när jag kommit fram till hållplatsen kom det fram en tjej med polisbricka och presenterar sig.. jag blir jättechockad och min första tanke är "jag har inte gjort nåt.." men hon förklarar direkt (innan jag hinner säga precis vad jag tänker.. ) att dem har span på nån kille som är på väg till hållplatsen och som oxå ska med spårvagnen, och hon undrar om det är ok att hon pratar med mig då och att vi låtsas känna varann.. ja visst säger jag, inga problem! (skitspännande ju!) så vi står och pratar om möhippa och min systers nya pojkvän och allt möjligt på spårvagnen sen blir det jag som får hålla ett vakande öga på killen för att inte avslöja henne för mycket haha.. så jäkla spännande! hon frågar om jag har lust att gå av med henne på samma hållplats som han ska av.. självklart, inga problem säger jag! vilka grejer man får vara med om i storstan hahaha.. jag är absolut på att ses igen! skriver upp mig på den 5 september.. kommer antagligen va i motala 10 sep..
    vad häftigt  ! hur skiljdes ni åt sen ? ( vill ju höra slutet på en spännande historia )
Svar på tråden Mammor i Norrköping??