• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • PitraPi

Skulle det vara okej för er om jag dyker upp till fika/lunch framåt 12-tiden? Har som sagt öppen förskola med spädbarnsmassage vid 10.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

Det ska väl inte vara några problem. Om det drar ut på tiden kan du ju slå en signal och höra om vi är kvar.

Åh vad härligt med spädbarnsmassage! Vi har en bok om det men har bara använt kolikmassagen än.

• BertaFilippa Krattkquist

mm jag är egentligen oxå sugen på att gå.. men jag är osäker på om min kropp klarar det. jävla foglossningen hänger fortfarande kvar.. är lite osäker på hur långt det är. så det blir spårvagnen för min del iaf

• Soffis79

PitraPi: Självklart kan du komma lite senare. Med småbarn är det ju inte ens säkert att vi andra kommer i tid exakt. En timme pratar vi nog bort lätt

• Ansso

sitter här just nu med en bebbe som har feber o är jättesnorig ! Hon fick 3 månadersprutan igår och jag vet inte vad som är biverkningar o vad som ev. hennes storasyster smitta henne med då hon ligger i feber o förkylning ...
    Kan nog inte komma på fikat i morrn ...Om det nu inte skulle vara endast biverkningar av sprutan dvs att hon inte blitt sjuk av virus ... Aja, märks under natten iaf, jag tar bort mig från listan ... Jag vet ju vart ni finns i morrn ifall det gått över tills dess ! Så håll tummarna för att det bara är biv. av vaccinet o över tills i morrn så jag med kan komma o snacka gojja med er

• Ansso

Amlin
    Mina 3 M (Jag=Caroline+ Melvin)
    Soffis79 + Gustav
    Ellen Karamellen + Ellen
    Cissi j e + Elsa
    orkidé85 + August
    Dysch + Denniz

• Amlin

Ansso: Nej vad trist med sjukdom. Hoppas hon kryar på sig snart!

Soffis: Har du koll på hur lång tid det kan ta att gå till villa nestor. Om jag tex skulle gå albrektsvägen ner så jag kommer ut vid rondellen vid idrottsparken, när skulle jag behöva vara där för att hinna.

Om du vill slå följe skulle vi ju kunna ses där.

• PitraPi

Ikväll har vi haft prästen här för dopsamtal, kändes jättebra. Jag fick tider för sång och rytmik för småkottar också så på måndagar framöver ska vi sjunga och ha oss!!

Det är skönt att börja boka in några fasta hålltider i kalendern för hösten, men jag ska varva med lagom mycket tid för återhämtning och slöande också. Babysimmet tror jag att jag väntar med, Tummelisa skulle ha ny kursstart om några veckor så då kanske jag hoppar på - får se.

Jag dyker upp kring 12 på Villa Nestor imorron, kommer med bil så jag hoppas det är funkis att hitta parkeringsplatser i närheten. Jag lär ju hitta er där inne, barnvagnsligan!! Ska bli skoj att ses!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Mammor i Norrköping??