• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ellen Karamellen

Nu har vi varit ute och farit igen och imorgon åker vi igen... Kul, men rörigt!

Godisbus - träff är på gång i slutet av aug. Återkommer med förslag på tid osv!

Ellen har inte växt riktigt så bra som hon "ska" de senaste två veckorna - jag tror det beror på att hon spyr så mycket att hon får behålla för lite mat. Någon som har erfarenhet av det? Tips??

• cissi j e

hej,hej alla gamla och nya här inne. är tillbaka från tre veckor lång semester. så härligt men borta bra men hemma bäst. det är skönt att få komma in i vardagen igen och man kan på allvar vara mammaledig. under sommaren händer det ju så mycket hela tiden och man är tillsamans hela familjen.

Men på tisdag börjar skolan och maken jobbet, så nu blir det bara Elsa och jag. Under hösten ska vi gå på Babysim på tummelisa, det ska bli så spännande och roligt.

I morgon ska vi till BVC och Elsa ska få tremånaders vaccination. ska bli spännande och se hur mycket hon växt.

Oj, vad långt det blev...Ja ja kul att vara hemma igen i alla fall :)

• 75majasmamma

Många som ska simma på Tummelisa vi ska simma på Onsdagarna !!

• Ellen Karamellen

Jaha, så börjar "semestern" lida mot sitt slut. Min man börjar arbeta på måndag igen, så då är Ellen och jag ensamma på dagarna igen. Tillbaka till vardagen.

Känns som om sommaren börjar ta slut. Har alla haft en bra sommar??

Börjar kanske bli dags att fundera över förslag på datum att ses?! Vore som sagt riktigt roligt om vi kunde få till en träff. Själv röstar jag rent allmänt på en eftermiddag - låter det bra? Jag lämnar här två förslag på datum så kan ni väl tala om så snart ni kan vilket av dem som passar er bäst eller om båda funkar?

Ons 27 augusti på eftermiddagen (14,00?)
    Tors 28 augusti på eftermiddagen (14,00?)

• Soffis79

Hej,
    jag kan vilken som av dagarna men egentligen är 14.00 inte någon bra tid för mig eftersom jag hämtar stora killen på dagis då. Jag skulle hellre ses lite tidigare så man kan fika och prata i lugn och ro, annars blir det bara att jaga en 1,5-åring

• Ansso
    Soffis79 skrev 2008-08-16 12:52:29 följande:
    Hej,jag kan vilken som av dagarna men egentligen är 14.00 inte någon bra tid för mig eftersom jag hämtar stora killen på dagis då. Jag skulle hellre ses lite tidigare så man kan fika och prata i lugn och ro, annars blir det bara att jaga en 1,5-åring
    Detsamma för mig, mina flickor slutar skolan halv två , så då kan mamma inte vara iväg, måste ju ta emot mina kottar o hämta dem Så sätts fikatid på förmiddagen ngn gång så e jag på med lilla Linnéa 3 månader i morrn
  • Verbalize

samma gäller mig varannan vecka iaf.... mina killar slutar skolan mellan 13.30 & 14.30

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Verbalize
    Ellen Karamellen skrev 2008-08-17 19:11:49 följande:
    Ok! Jag förstår Vad sägs om 11,00 samma dagar?
    det funkar bättre för mig tidsmässigt... men jag får se om jag hinner för det är ju bara några dagar innan vi ska flytta men det ska nog gå bra... måste ju ta en paus ibland iaf
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • BertaFilippa Krattkquist

hej! jag är mamma till en kille på 2 månader.. får jag joina?
    jag är inte norrköpingsbo från början så har begränsat med vänner här.. skulle vara jättekul att träffa fler mammor!

Svar på tråden Mammor i Norrköping??