• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • erikaw

hej hej
    här är då jag :)
    trevligt att ses idag!

• Ansso

här sitter jag med 38,4 i feber o känner mig halvt död ....
    Men jag vill veta hur fikat gick i dag !?Hade ni trevligt o va fikastället ok?

• Verbalize

tack för i dag... himla trevligt tycker jag....

sålänge man kan sitta ute o fika när vi blir så många är ju villa nestor väldigt bra tycker jag.... det här får vi göra fler gånger *L*

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Amlin

Även jag har tagit mig hem! Det regnade lite på slutet så vi fick hoppas på en buss, men det går ju det med!

Det var verkligen trevligt idag tjejer! Tid är ju något man har gott om på dagarna så jag håller med om att vi måste göra om detta!

• PitraPi

Säger som ni andra: tack för idag! Jag är superglad att jag hoppade in i tråden, och hängde med idag! Ser verkligen fram emot att ses snart igen!

Nu är det matlagning som gäller här hemma. Sen ska jag se till och umgås extra med sambon som åker till Köpenhamn imorron och blir borta till söndag em. Någon som vill ta en promenad eller nåt i helgen så hojta!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Verbalize
    PitraPi skrev 2008-08-27 17:02:59 följande:
    Säger som ni andra: tack för idag! Jag är superglad att jag hoppade in i tråden, och hängde med idag! Ser verkligen fram emot att ses snart igen!Nu är det matlagning som gäller här hemma. Sen ska jag se till och umgås extra med sambon som åker till Köpenhamn imorron och blir borta till söndag em. Någon som vill ta en promenad eller nåt i helgen så hojta!
    hmmm jag kanske men bara kanske kan slita mig loss en liten stund.... vi flyttar på söndag o det beror på hur vi ligger till här hemma med allt då....

Här hemma är det tyst o stillsamt.... Melvin sover igen o sambon är i väg med jobbet o kommer inte hem förens i morron em :-/ usch va det är trååååkigt o vara ensam
  • Soffis79

Kul att ses idag tjejer, det gör jag gärna om igen! När barnen blir lite större kan man ju börja gå till Öppna Förskolan med.. Eller, det kan man ju göra redan men de kanske har större behållning senare. Hur länge satt ni kvar sen? Någon som vill föreslå ny tid och plats redan nu?

• Verbalize
    Soffis79 skrev 2008-08-27 17:28:38 följande:
    Kul att ses idag tjejer, det gör jag gärna om igen! När barnen blir lite större kan man ju börja gå till Öppna Förskolan med.. Eller, det kan man ju göra redan men de kanske har större behållning senare. Hur länge satt ni kvar sen? Någon som vill föreslå ny tid och plats redan nu?
    skratt jag hade precis kommit hem när jag skrev kl 16,08.... vi 3 sista skildes väl åt ca 15.45 el nåt sånt....

ÖF kommer jag nog ev börja gå på lite sen när flytten är klar o så.... tänkte nog hänga på Fenix tror jag
  • Ellen Karamellen

TACK för idag, som sagt var! Det var riktigt trevligt Håller med om att det får vi göra snart igen.

Jag sticker ut hakan och föreslår två nya datum direkt *L*. Rösta på vilket som är bäst!

Fredag den 5 sept
    onsdag den 10 sept

För snart eller för långt bort?? Hojta i så fall!

Vi slapp precis regnet - vi kom hem 10 min innan det började! Vältajmat värre...

Vi har provat ÖF Familjecentralen Strömmen - de har babycafé på tis em med babysång och fika. Riktigt trevligt, faktiskt. Verkar bra!

• Verbalize

båda datumen funkar för mig.... jag byter vecka på fredagar o fredagen den 5 sep åker mina stora killar till deras pappa (el dom går till skolan på morgonen o sen hämtar pappan dom på frita på em)
    En *barnledig* vecka kan jag sitta i lugn o ro o behöver inte passa någon tid om man säger så

Svar på tråden Mammor i Norrköping??