• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Verbalize

Åååå min jättegravida kompis har haft förvärkar hela natten o inte fått sova nåt *stackare* så jag fick inget fint besök (hon behöver sova)

Melvin fick feber i natt av sprutorna (hmm fick han inte sist) 38,3 hade han nu i morse men är glad ändå!

Jaja jag tar väl en snabb sväng på stan o nån av er kan väl smsa mig var ni är så kanske jag kan titta förbi en liiiten sväng (om ni fikar inne i stan)

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Ellen Karamellen

Mina 3 M skrev 2008-09-18 08:00:02 följande:

Åååå min jättegravida kompis har haft förvärkar hela natten o inte fått sova nåt *stackare* så jag fick inget fint besök (hon behöver sova)Melvin fick feber i natt av sprutorna (hmm fick han inte sist) 38,3 hade han nu i morse men är glad ändå!Jaja jag tar väl en snabb sväng på stan o nån av er kan väl smsa mig var ni är så kanske jag kan titta förbi en liiiten sväng (om ni fikar inne i stan)
    Tråkigt att det blev inställt! Hoppas det går bra för din kompis.

Vi fikar väl på PappaGrappa, men vi kan ju skicka ett sms om vi tar en sväng på stan och därmed går därifrån?
  • Amlin

Ja förhoppningsvis ska vi väl inte behöva trava ut från pappa grappa också. Fast det verkade inte så, de var ju så gulliga så där.

Efter helgen ska vi införa lite sovrutiner för Amanda, men nu har jag två nätter i rad lyckats natta henne före klockan 22. Hon somnade redan vid 20.30 men vaknade upp ganska många (korta) gånger innan hon slutligen sov för natten.

• BertaFilippa Krattkquist

hej hej! lilleman vaknade tidigt idag med *suck* och har äntligen somnat om.. så jag ska försöka ta mig en liten lur jag med.. så jag kan bli lite sen. men jag hittar er väl!
    men jag skriver ner mitt nummer här och hoppas nån hinner se det.. så kan ni väl smsa mig om ni går nån annanstans eller går iväg på stan istället?? vore schysst! ses sen!
    073-5122568

• Amlin

jag har sett!

nu ska jag lägga på ett kol så jag kanske hinner med den buss jag tänkt!

vi ses.

• Verbalize

Har ni nåt förslag på var vi ska vara???

Tisdag 23 sept kl 12

PitraPi & Emil
    Orkidé85 + August
    Mina 3 M & Melvin
    Amlin
    Ellen Karamellen
    Ansso & Linnéa

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Amlin

Ellen karamellen: Jag får tacka för tipset. Mössan blev kanonfin på! Jag var tvungen att prova den.

En liten mammareflektion också (för att illustrera min nya intellektuella nivå). Det är inte alltid så kul när kräkbebisar nyser.

• PitraPi

Nu är jag och Emil helt solo hemma igen, sambon är på kurs i Stockholm och min mamma, syster och systerdotter åkte hem idag. Tomt är det verkligen då vi haft besök sen i lördags.

Är det någon mer som har fått eller har problem med badning? Emil har alltid gillat att bada men när sambon skulle bada Emil i lördags började han riktigt panikskrika när han satt ner honom i vattnet, det var inte för varmt och det enda som vi tror kan ha varit "fel" är att han satt ner Emil rätt fort så han inte hann vänja benen först innan rumpan kom ner i vattnet. Vi testade dagen efter och då skrek han ens innan han kommit i vattnet. Ikväll tänkte jag att jag skulle försöka igen, han låg naken bredvid balja och jag sjöng och busade med honom. Han fick titta i en bok som sen låg i vattnet och jag blötte ner honom lite innan det var baddags. Men återigen samma sak, skriket var nog inte riktigt lika panik-it/rädd men han skrek så otroligt som han verkligen inte gör annars... Vad tror ni man ska göra? Vänta och se eller försöka igen att göra badet till nåt roligt?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • BertaFilippa Krattkquist
    PitraPi skrev 2008-09-18 19:41:05 följande:
    Nu är jag och Emil helt solo hemma igen, sambon är på kurs i Stockholm och min mamma, syster och systerdotter åkte hem idag. Tomt är det verkligen då vi haft besök sen i lördags.Är det någon mer som har fått eller har problem med badning? Emil har alltid gillat att bada men när sambon skulle bada Emil i lördags började han riktigt panikskrika när han satt ner honom i vattnet, det var inte för varmt och det enda som vi tror kan ha varit "fel" är att han satt ner Emil rätt fort så han inte hann vänja benen först innan rumpan kom ner i vattnet. Vi testade dagen efter och då skrek han ens innan han kommit i vattnet. Ikväll tänkte jag att jag skulle försöka igen, han låg naken bredvid balja och jag sjöng och busade med honom. Han fick titta i en bok som sen låg i vattnet och jag blötte ner honom lite innan det var baddags. Men återigen samma sak, skriket var nog inte riktigt lika panik-it/rädd men han skrek så otroligt som han verkligen inte gör annars... Vad tror ni man ska göra? Vänta och se eller försöka igen att göra badet till nåt roligt?
    men gud va jobbigt! har jag aldrig hört talas om!
    har ingen idé alls.. men det är väl helt enkelt att ta det försiktigt som ni redan gjort.. hmm.. märkligt!
Svar på tråden Mammor i Norrköping??