• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Dysch

PitraPi så va Denniz ett tag, det gick inte alls att bada han bara skrek. Ja väntade ett tag o sen försökte göra det roligt att bada. Såg först till att han inte va hungrig eller trött o sen badade jag med honom o lekte o han fick ta det i sin takt då gick det bra nu tycker han det är roligt igen. Sist va det vatten i hela badrummet tror ja han sparkade förfullt med ben.

• PitraPi
    Dysch skrev 2008-09-18 19:48:25 följande:
    PitraPi så va Denniz ett tag, det gick inte alls att bada han bara skrek. Ja väntade ett tag o sen försökte göra det roligt att bada. Såg först till att han inte va hungrig eller trött o sen badade jag med honom o lekte o han fick ta det i sin takt då gick det bra nu tycker han det är roligt igen. Sist va det vatten i hela badrummet tror ja han sparkade förfullt med ben.
    Jag ska nog testa att bada med honom nästa gång, idag var det baljan som gällde. Sambon är inte hemma och jag vill nog ha hans assistans om jag ska hoppa i plurret med lillkisen.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

Jobbigt PitraPi. Men det låter ju ändå som att det går åt rätt håll om skriket inte är lika panik slaget redan efter någon enstaka gång. Ni gör nog helt rätt som tar det lite lugnt och försöker göra bada roligt, men samtidigt ser till att han får fortsätta bada.

Vet ni att vår lilla groda sover. Hon har sovit nästan 1 hel timma förutom att vi fått gå in till henne en gång och söva på nytt. Peppar peppar, hoppas det håller i sig...

• PitraPi
    Amlin: håller tummar och tår att lilltösen har blivit kvällstrött!! Hoppas att det håller i sig!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Amlin

Hon har sovit typ hela natten, minus den sedvanliga nattamningen förstås. Sen ammade jag henne på morgonkvisten igen i tro om att hon vaknat för att äta omkring 6 snåret, men det visade sig att hon visst vaknat för dagen då.

Jag kommer antagligen kunna glömma mina sovmornar om hon fortsätter somna så tidigt. Å andra sidan är jag morgonmänniska så det gör inte så mycket.

• Amlin

Hm, först får hon upp mig tidigt på morgonen sen somnar hon när jag bäddar sängen... Är det detta som kallas egen tid?

• Ansso
    Amlin skrev 2008-09-19 07:23:49 följande:
    Hm, först får hon upp mig tidigt på morgonen sen somnar hon när jag bäddar sängen... Är det detta som kallas egen tid?
    hahahahaa ja men precis
  • Verbalize

ja dom rara små liven!!!

Melvin har varit pain in the as i natt.... billig va han! nästa vecka när jag är helt själv ska jag köra några hårda nätter med han... vilket innebär ingen napp o ingen mat på natten o han flyttar då även ut från vårat sovrum PUNKT!

Åååå min gravida kompis fick barn i natt... vakna av ett sött mms *ler stort*

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Ansso

under mind otters ena arm mellan två veck ( intill armhålan ) så har hon blivit knallröd & det vätskar, har flera dagar försökt få det fint igen genom tvättning med bomull ( så inte tvättlapparna skaver ) & så smörjt tjockt med inotyol salvan som brukar hjälpa på det mesta .. Men det blir inte fint ...*/suck* Tips ??

• Amlin

Mina 3 M: Nej vad jobbigt. Man blir inte direkt på super bra humör av att inte så sova heller. Men sååå mysigt att väckas av bebis-mms.

Ansso: Tyvärr inga tips. Jag är lite orolig för att hamna i samma sits. Min lilla kräks ju som attan och det ligger konstant kräk i halsvecket. Samtidigt så är hon inte förtjust i att jag tvättar så det kan lätt bli rött där.

Men att det vätskar känns ju inte så kul, hur länge har du tvättat? Känner du att det är läge att kolla så att det inte behövs läkemedel för att komma till bukt med det?

Svar på tråden Mammor i Norrköping??