• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Idag tycker jag om min sambo (mer än vanligt alltså). Jag vet inte vad det är men jag är trött och känner mig allmänt sliten. Sen sambon kom hem har jag inte behövt bära/sköta Amanda alls mer än när jag ammat. Trots att jag tom ätit innan han kom hem så käkade han sin middag med henne i knät så jag kunde kolla TV och surfa.

Under en amning råkade jag nämna att jag var sugen på choklad, då cyklade killen till ica och handlade!

• erikaw

Mina 3 M skrev 2008-09-10 19:58:02 följande:

På torsdag nästa vecka klockan 10.30 startar föräldra-barngympan på Nautilus. 45kr/gång kostar det.Nån som har lust???
    JAAAA jag vill!!!! Vi är på
  • Ansso

Jag om ngn skulle verkligen behöva röra på mitt "röv-samt-lår-fläsk"
    Men jag hatar att gympa framför o med  folk i en trång lokal som luktar svett  hahaa ( gissa om jag gillade idrott i skolan ? )  Jag går hellre raska barnvagnspomenixer med kompisar o snackar skit samtidigt!
    Sån e jag Men bra idé för er andra som e sugna, samt om man gympar med ngn så kan man peppa varandra ! 

Ang. nästa fikadatumen så tänkte jag att jag inte skulle skriva upp mig utan ta det typ i sista minuten, för när jag planerar ngt så brukar det gå åt stöpet, så på detta sätt kanske jag kan dyka upp på nästa träff

• Soffis79

Hej tjejer!
    Jag ber om ursäkt för att jag inte dök upp igår utan att höra av mig. Vi har gjort om hemma så datorn har varit nere tills nu och jag hade ju inget mobilnummer till er.. Verkar som ni hade trevligt iaf

• Verbalize
    erikaw skrev 2008-09-11 06:24:28 följande:
    Mina 3 M skrev 2008-09-10 19:58:02 följande: JAAAA jag vill!!!! Vi är på
    jaaaa va bra då har vi dejt varje torsdag (ja alla som passar såklart) Jippiiii jag kan äta liiite godis hihihihihi
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Amlin

Jag har precis tänkt att jag ska börja träna/aktivera magmusklerna lite efter snittet. Jag är lite osäker på när man fick börja med det (har hört allt upp till 6 månader men det låter ju galet). Tänker att om man börjar med enklare övningar som inte är sit-ups så borde det inte belasta så mycket. När magmusklerna är hittade och Amanda vant sig vid lite mer aktiviteter så hänger jag nog med och tränar. Hm, så när mitt nuvarande gymkort gått ut.

Kan tillägga att bebisen fortfarande sover. Vet inte vad jag ska göra av den nyfunna tiden. Ska jag sitta framför morgonnyheterna och njuta, passa på att städa lite eller bara surfa...

• PitraPi
    Amlin skrev 2008-09-10 22:25:23 följande:
    Idag tycker jag om min sambo (mer än vanligt alltså). Jag vet inte vad det är men jag är trött och känner mig allmänt sliten. Sen sambon kom hem har jag inte behövt bära/sköta Amanda alls mer än när jag ammat. Trots att jag tom ätit innan han kom hem så käkade han sin middag med henne i knät så jag kunde kolla TV och surfa.Under en amning råkade jag nämna att jag var sugen på choklad, då cyklade killen till ica och handlade!
    Va go han är, det är ju guld värt att få en sån kväll ibland. Sån lyxbehandling behöver både vi och dom ibland!!
  • Ellen Karamellen

Ja, tack för igår - lika trevligt som vanligt!

Pappa Grappa tyckte jag fungerade riktigt bra, så det är ett bra förslag. Jag skriver upp mig på listan!

Just nu kan jag använda vår dator, men vet inte hur länge den vill funka... Är jag dålig på att skriva så vet ni varför

Svar på tråden Mammor i Norrköping??