• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ansso
    Amlin skrev 2008-09-19 07:50:34 följande:
    Om du känner att du är orolig, eller om det verkar infekterat så tycker jag att du ska ringa sjukvårdsrådgivningen eller höra med BVC. I annat fall kan man väl bara tvätta, lufta, smörja och sen försöka undvika att röra i det mer än nödvändigt?Nu vaknar min syster som är här på besök så jag ska hålla mig ifrån FL ett tag. Berätta gärna hur det går Ansso!
    bvc sköterskan skickade tillbaka ett svar att jag gör rätt som tvättar o stryker på inotyol, men ibland när hud ligger mot hud som i detta fall i veck så kan det bli svamp-infektion av det hela, så hon ville att jag skulle komma ner med kickan på måndag så hon fick titta på det
    Men tills dess hoppas jag att det blitt bra erller bättre
  • PitraPi
    Mina 3 M: håller tummarna att Melvin gillar mammas nya nattrutiner Jag hoppas på att komma dit jag med, men Emil är än så länge alltid vrålhungrig på natten... O nej, jag köper inte Melvin om än så för 50 öre, har ju min egen lille nattmarodör

Ansso: hoppas verkligen det blir något bättre under heögen eller att iaf BVC kan göra nåt mirakel på måndag!!

Här försöker jag introducera nappen igen, Emil suger som attans på sina fingrar, sin tumme och på ovansidan av underarmen. Igår låg han på skötbordet och när han inte hade någon body på sig gjorde han ett stort sugmärke på sin egen arm...  
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • PitraPi

Är det någon som känner till någon butik där man kan köpa lammskinn i trakten, kanske direkt från en gård? Jag är på jakt efter ett grått krulligt lammskinn till vagnen och gillar överhuvudtaget inte Babylands tjocka vita skinn.

• Ansso

såret under armen e mkt finare nu ! Har varierat bröstmjölk & inotyol under armen då endast inotyol inte funkade, od enna kombo funkade finfint Ska ändå ner till bvc sköterskan i mrorn o visa upp det
    Ja ang. fårfäll så har jag en "äkta" i grått som jag fick av mammas karl när han jobbade med får, annars vet jag tyvärr inte hhur man kan få tag i det ..
    Skulle behöva tvätta den, ngn som vet om man kan stoppa in den i maskin på fintvätt ?

• PitraPi
    Ansso skrev 2008-09-21 09:00:43 följande:
    såret under armen e mkt finare nu ! Har varierat bröstmjölk & inotyol under armen då endast inotyol inte funkade, od enna kombo funkade finfint Ska ändå ner till bvc sköterskan i mrorn o visa upp det Ja ang. fårfäll så har jag en "äkta" i grått som jag fick av mammas karl när han jobbade med får, annars vet jag tyvärr inte hhur man kan få tag i det ..Skulle behöva tvätta den, ngn som vet om man kan stoppa in den i maskin på fintvätt ?
    Åh vad skönt att höra att såret börjar bli bättre!!

Jag letade ju som en galning på nätet efter skinn igår så här är ett skötselråd jag hittade på gotlandslamm.se

Tvättbara lamm- och fårskinn är lätta att sköta. Vädra och skaka skinnen så renar ullen sig själv. Får du fläckar på dina skinn går det bra att tvätta skinnen i maskin. Viktigt att följa skötselråden!

Skötselråd:

Maskintvätt på ullprogram 30 grader. Använd milt schampo med pH 3,5-5,5. Torka hängande eller liggande på galler. Sträck lätt. Skölj av mindre fläckar för hand. Vädra och skaka skinnen.
  • sk76

Hejsan!

Jag har just upptäkt det här forumet. Vi har haft fullt upp efter förlossningen och fått ta varge dag för sig. Nu börjar det lugna ner sig och det känns lite ensamt på dagarna. Lillen är inte så bra på att prata än...

Ni verkar vara ett trevligt gäng, får jag hänga på?

Jag har en underbar son på snart nio veckor och bor i Norrköping.

• BertaFilippa Krattkquist
    sk76 skrev 2008-09-21 12:06:55 följande:
    Hejsan!Jag har just upptäkt det här forumet. Vi har haft fullt upp efter förlossningen och fått ta varge dag för sig. Nu börjar det lugna ner sig och det känns lite ensamt på dagarna. Lillen är inte så bra på att prata än...Ni verkar vara ett trevligt gäng, får jag hänga på?Jag har en underbar son på snart nio veckor och bor i Norrköping.
    välkommen! klart du får joina! träff på tisdag.. ska du med?
  • Ansso
    BertaFilippa Krattkquist skrev 2008-09-21 13:44:06 följande:
    välkommen! klart du får joina! träff på tisdag.. ska du med?
    välkommen sk76!

ang. träffen på tisdag så har jag kanske i vanlig ordning ngt som gör att det inte funkar FundersamSka nämligen operera bort en visdomstand i morgon ...man kan visst få hög feber i ett par dagar efteråt ??
    Aja, tar bort mig från listan om dt inte funkar , får se på tisd. förmiddag hur öm man är hahah 
  • Amlin

Vart ska vi ses på tisdag. Frågan är om vi ska ses 12 eller om vi ska sikta på 10 eller kvart i för att hinna få plats innan lunchen.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??