• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Välkommen litet monster.

Vi kommer nog ses på babysim idag med andra ord!

• Verbalize
    Litet monster skrev 2008-09-13 00:21:22 följande:
    oj, läser igenom inläggen nu o inser att man kanske skulle nämnt var vi bor, o hur gammal jag är å lite så =)Jag är 23 år iallafall, bor på Norr, Röda Stan, med min sambo, dotter och labrador. arbetar imorn turismbranchen när jag inte är hemma och gosar med lilltjejen.Så där, vill ni veta nåt mer får ni fråga =) Läste att några gick på babysim på lördagsmornar, Gamla Rehab kanske? Det gör vi också nämligen!
    Välkommen!!!!
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2008-09-13 09:25:33 följande:
    Mina 3M:Läste nånstans att du bor i klocket. Stämmer det??
    jepp precis ditflyttad
  • Ansso
    Litet monster skrev 2008-09-13 00:16:29 följande:
    Hej Hej!En till Norrköpingsmamma här, fick min lilla dotter den 15 maj i år, en liten Stina som är född 4 veckor tidigt, vissa hade bråttom! Kul med en norrköpingstråd! Hoppas alla har det toppenbra med sina små sötnosar!Ta hand om er! Kramar Johanna och Stina!
    välkommen Min flicka e född 17:e Maj

Jag är precis genomförkyld igen, är ju bara 2-3 veckor sedan jag va det sist O hosta som gör mig tokig på natten ....
    Ne nu ska jag hoppa in i duschen, fick sovmorgon i dag så jag precis nyvaken Ska till stallet ( Norf ) med stora tjejjan snart
    Ha en trevlig Lördag alles !
  • Amlin

Nu är vi åter från plurret. Som vanligt så är detta på gränsen till vad vår lilla groda orkar. Hon slocknade som en sten redan där. Hon skrek innan badet idag igen men trivdes fint i vattnet även om vi inte badade länge för att inte utmana ödet. Jag undrar vad det är som gör att hon börjar gråta när vi kommer dit, i vanliga fall har jag typ aldrig hört henne gråta på förmiddagarna.

• Litet monster

Hej! Nu vet jag vilka ni är Amlin! Du ska se att hon säkert vänjer sej snart, bara du ser till att vara som vanligt så är detsäkert snart coollungt hela tiden!
    Ses om två veckor, nästa vecka har vi dop så då passar vi!
    kram

Tack allihopa för välkomnandet!

• Amlin

Litet monster: Ja det är lite så vi tänkt. Vi kör lite lugna bananer nu och badar inte längre än nödvändigt men försöker visa att det är en rolig och trygg plats så blir det nog bra med tiden.

• PitraPi
    Amlin: jag beställd bodyförlängarna på http://babyboden.jetshop.se/ , klicka på barn/babykläder.

Mina 3 M: hoppas ni hade ett fint dop idag! Vårt stundar imorron!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Verbalize
    PitraPi skrev 2008-09-13 20:52:43 följande:
    Amlin: jag beställd bodyförlängarna på babyboden.jetshop.se/ , klicka på barn/babykläder.Mina 3 M: hoppas ni hade ett fint dop idag! Vårt stundar imorron!
    Jo det var jättefint o alla blev lite rörda.... Melvin tyckte nog att det blev lite jobbigt efter dopet o vi skulle äta smörgårtårta o fika.... så jag fick sätta mig o söva han (han som ALDRIG kan somna i famnen men nåt annat gick inte)

Åååå vilka klantar vi är (föräldrarna till Melvin) han ska vaccineras i morron kl 9 o vi har totalt glömt bort o hämta ut hans ena spruta.... BVC går ju inte o få tag på så dax på morronen .... jaja jag måste boka om tiden iaf så han kan få båda sprutorna samtidigt....
    jag skyller min glömska på sömnbrist, flytt o planering inför dop (jag som brukar ha sån ordning o reda o koll på allt annars SUCK)
Svar på tråden Mammor i Norrköping??