• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Dysch

Vi ska oxå ha dop snart o vi ska ha smörgåstårta, kaffe o kaka (kolakakor, hallongrottor o kladdkakemuffins) sen blir det nog tårta oxå.
    Har tittat runt på massor olika men det lutar åt en på Åby konditori.

• PitraPi
    Ansso skrev 2008-09-16 08:53:45 följande:
    Måste fråga, vad har nio som haft dop bjudit på ? O ni som ska ha dop snart , vad skan i bjuda på ?
    Vi bjöd på smörgåstårta från Smörgåsverkstan. Till fika blev det bullar och sockerkaka. Cider, öl och läsk fanns att dricka. Vi är inga tårt-älskare så vi skippade tårta eftersom vi resonerade att man ändå är rätt mätt efter smörgåstårtan.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Ansso

smörgåstårta ja , denna eviga smörgåstårta som alla har ... Inget ont ! jag älskar smörgåstårta !! Men har gått i tankar om att bryta trenden o bjuda på ngt annat ist ...
    Typ ngn matpaj eller gratäng m. färskt bröd ... vad tror ni ?
    O sen så har vi tårta i helgen då mellankickan firar 6 år, o så har vi tårta helgen efter dopet då stora tjejjan firar 9 år ..Kan man bjuda på dopet på kanske äppelpaj m. vaniljsås /glass , ist för dop-tårta ? Måste man ha tårta ? Menar, blir det tabu att inte ha det tror ni ?

• erikaw

ang dop så tårt-vägrar jag med. Vilka tycker egentligen om tårta numera? Äppelpaj m vaniljsås låter toppen! Eller varför inte fruktsallad o glass?

Vi ska ha kallskuret m plock till typ oliver, soltorkade tomater, fetaost mm. Och till det potatissallad och bröd. Vi har bjudit omkring 90 pers så jag försöker göra det så enkelt som möjligt. Allt klart på burk Kunde helt enkelt inte bara välja släkten då mina vänner m respektive betyder för mkt! förhoppningsvis kanske inte alla har alla barn med sig. Då blir det lite mindre folk *får man säga så?*

Nu har jag varit på en långpromenad med hunden. Det är jättemysigt att ha hund osv men INTE när man är mammaledig har jag kommit på. Alldeles för mkt tidspassning och irritation är hunden drar i kopplet och man ser löjlig ut när man far efter *spyr galla*

• erikaw

smörgåstårta trenden ÄLSKAR jag. Finns det ngt godare. Mums!

• Amlin

Jag älskar tårta å andra sidan är paj gott det med. Småkakor och andra bakverk slinker lätt också ned.

Samma sak med smörgåstårta, hur gott som helst. Men en matpaj med goda tillbehör är inte heller fel, för att inte tala om småplocket erikaw, det lät supermumsigt.

Däremot kanske kombinationen smörgåstårta och tårta blir lite... ja tårta på tårta så att säga.

Jag tror nog att vad ni än bjuder på så är folk nöjda för alternativen ni tar upp är ju god mat!

• Ansso

vad skönt att höra att det finns fler som "tårt-vägrar" på dopfikat haha

Mannen o jag satt  o grunnade på det hela och vi kom överens om detta :
    Potatis o kasslergratäng , grönsallad m. soltorkade tomater,fetaost,gurka & majs samt dagsfärska vete-gifflar till
    Efterrätt : Äppelsmulpaj m. marsankräm/vaniljglass, bullar & chokladrutor

Vad tror ni ? Kommer alla tycka om det , huvudrätten menar jag ?

• PitraPi
    Ansso skrev 2008-09-16 11:40:52 följande:
    smörgåstårta ja , denna eviga smörgåstårta som alla har ... Inget ont ! jag älskar smörgåstårta !! Men har gått i tankar om att bryta trenden o bjuda på ngt annat ist ...Typ ngn matpaj eller gratäng m. färskt bröd ... vad tror ni ?O sen så har vi tårta i helgen då mellankickan firar 6 år, o så har vi tårta helgen efter dopet då stora tjejjan firar 9 år ..Kan man bjuda på dopet på kanske äppelpaj m. vaniljsås /glass , ist för dop-tårta ? Måste man ha tårta ? Menar, blir det tabu att inte ha det tror ni ?
    Jag tycker absolut inte man behöver tårta, vi skippade som sagt den. Jag hade tänkt att vi skulle göra matpajer, couscoussallad, dipsåser, bröd mm men det stupade på varmhållningen med bara en ugn hemma. Jag var jättesugen på äppelpaj till fikat men sambon tyckte det blev för mycket...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Dysch

Vi hade först tänkt att ha pajbuffé men så sa en kompis att hon ville göra smögåstårtor åt oss o då tackar man ju inte nej.
    Inte ja iallafall.
    Hon har egen kateringfirma o vill nog mest göra reklam men det gör mej inget.

• BertaFilippa Krattkquist

hej allihopa!
    och välkommen hit Johanna (litet monster)
    kul att du hittade hit!
    här diskuteras det tårtor och dop ser jag..
    har inte varit inloggad på några dar nu så jag har inte hängt med i snacket riktigt..

ville mest kolla att det fortfarande var fika på torsdag?

min lillkille har fått sin 3mån-spruta idag..
    han har var lite trött och kinkig idag men ingen feber iaf än så länge! hur var det för er andra? kan febern komma dagen efter??
    vill ju inte att han ska må dåligt nu tills på torsdag..

Svar på tråden Mammor i Norrköping??