• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ansso
    Amlin skrev 2008-09-19 07:36:37 följande:
    Mina 3 M: Nej vad jobbigt. Man blir inte direkt på super bra humör av att inte så sova heller. Men sååå mysigt att väckas av bebis-mms. Ansso: Tyvärr inga tips. Jag är lite orolig för att hamna i samma sits. Min lilla kräks ju som attan och det ligger konstant kräk i halsvecket. Samtidigt så är hon inte förtjust i att jag tvättar så det kan lätt bli rött där.Men att det vätskar känns ju inte så kul, hur länge har du tvättat? Känner du att det är läge att kolla så att det inte behövs läkemedel för att komma till bukt med det?
    3 dagar
  • Ansso
    Mina 3 M skrev 2008-09-19 07:31:43 följande:
    ja dom rara små liven!!!Melvin har varit pain in the as i natt.... billig va han! nästa vecka när jag är helt själv ska jag köra några hårda nätter med han... vilket innebär ingen napp o ingen mat på natten o han flyttar då även ut från vårat sovrum PUNKT!Åååå min gravida kompis fick barn i natt... vakna av ett sött mms *ler stort*
    älskar sådana mms
  • Verbalize
    Ansso skrev 2008-09-19 07:31:51 följande:
    under mind otters ena arm mellan två veck ( intill armhålan ) så har hon blivit knallröd & det vätskar, har flera dagar försökt få det fint igen genom tvättning med bomull ( så inte tvättlapparna skaver ) & så smörjt tjockt med inotyol salvan som brukar hjälpa på det mesta .. Men det blir inte fint ...*/suck* Tips ??
    Hmmm om det är rent kanske du inte ska tvätta... o när du tvättar så gör det med barnolja o sen ett TJOCKT lager inotyol
    Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • Verbalize
    Ansso skrev 2008-09-19 07:39:53 följande:
    älskar sådana mms
    jaaa efter den här skitnatten så blev jag väldans glad.... 

ingen som vill ha min skitunge om nätterna???
  • Verbalize

föresten!!!!

Är det någon i tråden som ger baby semp 2 till sitt barn??? jag har 3 förp till salu billigt!

• Amlin

Om du känner att du är orolig, eller om det verkar infekterat så tycker jag att du ska ringa sjukvårdsrådgivningen eller höra med BVC. I annat fall kan man väl bara tvätta, lufta, smörja och sen försöka undvika att röra i det mer än nödvändigt?

Nu vaknar min syster som är här på besök så jag ska hålla mig ifrån FL ett tag. Berätta gärna hur det går Ansso!

• Ansso
    Mina 3 M skrev 2008-09-19 07:46:24 följande:
    Hmmm om det är rent kanske du inte ska tvätta... o när du tvättar så gör det med barnolja o sen ett TJOCKT lager inotyol
    jag tvättar för att det vätskar ... Men att tvätta med barnolja va en bra idé, så det inte blir torrt o vätskar för det Ska dra på ännu mer inotyol så får vi se om det kan hjälpa ...
    Har mailat våran bvc sköterska alldeles nyss, får se om hon har några fler tips med ...
  • Verbalize
    Ansso skrev 2008-09-19 07:50:52 följande:
    jag tvättar för att det vätskar ... Men att tvätta med barnolja va en bra idé, så det inte blir torrt o vätskar för det Ska dra på ännu mer inotyol så får vi se om det kan hjälpa ...Har mailat våran bvc sköterska alldeles nyss, får se om hon har några fler tips med ...
    barnolja tycker jag funkar bra o det i kombination med inotyol (massor) kanske gör det bättre....
  • Ansso
    Mina 3 M skrev 2008-09-19 07:50:24 följande:
    föresten!!!!Är det någon i tråden som ger baby semp 2 till sitt barn??? jag har 3 förp till salu billigt!
    nope , här full-ammas fortf. *stön o stånk* ^^ Ska börja med smakisar o gröt nu i veckan som kommer *så kul*
  • Ansso
    Mina 3 M skrev 2008-09-19 07:53:05 följande:
    barnolja tycker jag funkar bra o det i kombination med inotyol (massor) kanske gör det bättre....
    ja jag hoppas det, att lufta vore ju det optimala, men det funkar inte på en liten "knubbis! med många veck under armen, har provat hålla armen utåt en stund men hon är
    så rörlig så det va inte populärt ...
Svar på tråden Mammor i Norrköping??